ورود سامانه جدید بارشی به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به پایداری هوا تا روز جمعه و وقوع غبار محلی و مه صبح‌گاهی گفت: تا جمعه روند دما افزایشی خواهد بود و از اوایل جمعه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _جمعه بیست و سوم اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز و فردا جوِ آرام و پایداری بر سطح استان حاکم است، لذا برای شهرهای صنعتی و مرکزی غبار صبحگاهی و برای مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی مه رقیق مورد انتظار است.

وی افزود: تا جمعه روند دما افزایشی خواهد بود و از اوایل جمعه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید، ریزش تگرگ در برخی مناطق و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها از بعد از ظهر جمعه تا ظهر شنبه در مناطق شمالِ شرقی و شرقی پیش بینی می‌شود، در بقیه مناطق هم بارش‌ها به صورت پراکنده رخ خواهد داد. شمال خلیج فارس طی امروز نیمه مواج ولی از بعد از ظهر فردا تا شنبه مواج و متلاطم، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

سبزه‌زاری اضافه کرد: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۵.۲ و ایذه با ۴.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده‌اند همچنین کمینه دمای ۱۲.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 735872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.