شناسایی بیش از ۲۰۰۰ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان قزوین از شناسایی ۲۲۴۵ تغییر کاربری غیرمجاز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سرهنگ مهدی بختیاری صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم اسفند_ در آخرین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۴۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد تغییر کاربری غیرمجاز ۱۴۶۰ مورد در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری از اعمال قانون شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان قزوین با بیان اینکه تاکنون ۸۷ حکم قطعیت‌یافته اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با اجرای احکام صادره حدود ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شده و به حالت اولیه بازگشته است.

بختیاری ادامه داد: در راستای مشارکت مردم در صیانت از اراضی کشاورزی، تاکنون شهروندان ۵۷۶ مورد اخبار ساخت‌وسازهای غیرمجاز را با سامانه ۱۳۱ در میان گذاشته‌اند و در تعطیلات نوروزی گشت‌های حفظ کاربری به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر سامانه ۱۳۱ امور اراضی در تعطیلات نوروز ۸۰ نفر از همکاران به صورت کشیک آماده هستند، گفت: پایش هوشمند با استفاده از تصاویر ماهواره از ابتدای سال ۱۴۰۲ در حال انجام است.

کد خبر 735777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.