نامزدی ترامپ و بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قطعی شد

دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و جو بایدن دموکرات موفق شدند با به دست آوردن آرای مورد نیاز نماینده‌های نیابتی (دلیگیت)، نامزدی نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ قطعی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات ایالات متحده آمریکا موفق شدند تعداد آرای مورد نیاز نماینده نیابتی (دلیگیت) را به دست آورند و نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا قطعی کردند. طبق گزارش رویترز، این اولین بار پس از حدود ۷۰ سال است که ایالات متحده شاهد تکرار رقابت دو نامزد در دو دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد بود.

بایدن به ۱۹۶۸ دلیگیت برای کسب نامزدی نهایی حزب دموکرات نیاز داشت و سه‌شنبه شب به وقت محلی (بامداد چهارشنبه به وقت تهران)، به گفته مؤسسه تحقیقاتی ادیسون، با اعلام نتایج اولیه انتخابات در جورجیا از این رقم عبور کرد. درستی ساعاتی پس از آن، ترامپ موفق شد ۱۲۱۵ نماینده نیابتی مورد نیاز برای قطعی شدن نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ را به دست آورد. بایدن پس از قطعی شدن نامزدی‌اش در انتخابات ۲۰۲۴ با صدور بیانیه‌ای، کارزار انتخاباتی ترامپ را «کارزار خشم و انتقام‌جویی» خوانده است که «بنیان اندیشه آمریکا را تهدید می‌کند.»

نتایج رأی‌گیری‌های سه‌شنبه شب از پیش تعیین شده بود زیرا آخرین رقیب باقیمانده ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، نیکی هیلی پس از پیروزی گسترده ترامپ در «سه‌شنبه بزرگ» که موفق شد در ۱۴ ایالت از ۱۵ ایالت پیروز شود، از دور رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد. بایدن نیز در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها رقیب خاصی نداشت. گرچه فعالان لیبرال به دلیل حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی، دلسرد شده‌اند، تنها توانستند تعداد زیادی از دموکرات‌ها را ترغیب کنند که در اعتراض به این اقدام بایدن، رأی «عدم تعهد» دهند. هم‌اکنون بایدن و ترامپ رقابت‌های اصلی خود را برای انتخابات پنجم نوامبر آغاز می‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر 735751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.