۲۰۰۰ اصله نهال در بوستان شهدای غزه نایین کاشته شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین گفت: به مناسبت رور درختکاری و هفته منابع طبیعی، ۲۰۰۰ اصله نهال در بوستان شهدای غزه نایین کاشته شد.

احسان امامی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: به مناسبت روز درختکاری، دو هزار اصله نهال زیتون تلخ و سنجد به نیت هر نهال یک شهید و با نام بوستان شهدای غزه در راستای طرح کاشت سراسری نهال در اردوگاه فرهنگی شهید باهنر نائین کاشته شد.

وی افزود: دریافت و کاشت نهال در طرح سراسری کاشت یک میلیارد درخت در کشور توسط بخش دولتی و خصوصی به هر میزانی رایگان است و سهمیه درخواستی شهرستان نائین از استان، ۲۸ هزار اصله نهال بوده که در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سطح شهرستان کاشته می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نائین ادامه داد: در حال حاضر به منظور اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت و نظارت صحیح بر کاشت و مراقبت نهال‌های توزیعی، درخواست‌های واصله از بخش‌های دولتی و خصوصی مطابق با شیوه نامه اجرای طرح، بررسی شده و پس از تأیید، نهال‌های درخواستی بین متقاضیان توزیع خواهد شد.

امامی اضافه کرد: این نهال‌ها از گونه‌های غیر مثمر و فضای سبز مانند زبان گنجشک، اقاقیا، تاغ، زیتون تلخ، گزشاهی، اکالیپتوس، کاج تهران، سرو، توت، سنجد، ارغوان، عرعر، آتریپلکس و بادام کوهی (اسکوپاریا) است.

کد خبر 735656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.