مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان از وضعیت بحرانی خارج شدند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت بحرانی در منطقه وجود ندارد، تمامی راه‌ها بازگشایی شده و همه مدارس دایر هستند.

مجید محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی در جنوب استان در روز گذشته ۴۰ میلی‌متر بوده و سیلاب و یا آب‌گرفتی به دنبال نداشته است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در هفته‌های اخیر خسارات زیادی به دنبال داشت و همه دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های امدادی پای کار آمدند، گفت: طبق آخرین برآوردها بر اثر سیلاب اخیر ۴۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های راه، کشاورزی، تأسیسات آب و برق در جنوب استان وارد شده که بیشترین خسارت مربوط به زیرساخت‌های راه می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: اکیپ‌های راهسازی و تأسیسات آب و برق و گروه‌های امدادی کماکان فعالیت می‌کنند و کار بازسازی راه‌ها و اصلاح شبکه‌های آب و برق به سرعت در حال انجام است.

وی یادآور شد: اکیپ‌های بهداشتی و بیمارستان سیار در منطقه فعال بوده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

محبی اذعان کرد: قطعی آب در برخی روستاها هنوز ادامه دارد اما آبرسانی سیار و توزیع آب آشامیدنی انجام می‌شود و برای اصلاح شبکه آب نیز با سرعت و جدیت تلاش می‌شود.

وی گفت: وضعیت بحرانی در منطقه وجود ندارد، همه راه‌ها بازگشایی شدند و تمامی مدارس در همه مناطق دایر هستند.

وی در رابطه با حمله و یا گزیدگی حیوانات در این مناطق گفت: نیروهای حفاظت محیط زیست پای کار بوده و هیچ گزارشی در زمینه نرسیده، فقط یک مورد بحث زنده‌گیری تمساح بود که بر اثر سیلاب جابجا شده بود اما هیچ آسیبی به دنبال نداشت‌.

کد خبر 735272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.