صدور نخستین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی در یزد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد از صدور نخستین پروانه بهره برداری واحد گردشگری یزد با عنوان باغ شتر در روستای فهرج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمدرضا غفاریان اظهار کرد: ۱۰ پرونده برای متقاضیان صدور پروانه گردشگری کشاورزی تشکیل و حمایت لازم از طرح‌های گردشگری کشاورزی در قالب مزارع «کشت و گشت» در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن گردشگری کشاورزی در یکی از محورهای سند توسعه یزد نوین، برنامه‌ریزی همه جانبه برای صدور پروانه بهره برداری این متقاضیان در حال انجام است تا بهره برداری از انواع صنعت توریسم مزرعه در این شهرستان صورت پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد همچنین از برنامه‌ریزی لازم برای افتتاح اولین پروژه گردشگری کشاورزی در راستای تحقق سند یزد نوین خبر داد.

صدور نخستین پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی در یزد

وی گفت: با توسعه گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنایی عموم مردم با فرآیند تولید محصولات کشاورزی سالم و کم خطر، حفظ فرهنگ روستایی و حتی احیا آن برقرار شده و علاوه بر تأمین نیازهای روحی و تنوع خواهی گردشگران، توسعه، رونق کشاورزی و اشتغال پایدار را در بر خواهد داشت.

غفاریان بیان کرد: با حمایت‌های صورت گرفته در راستای توسعه گردشگری کشاورزی و همچنین تکمیل زنجیره ارزش شتر، یک تولید کننده معمولی می‌تواند به تولید کننده موفق و مؤثر تبدیل شود و افزون بر کسب درآمد، ارزش اجتماعی و اقتصادی تولید، نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 735268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.