حجره‌های سعدالسلطنه قزوین در فرآیندی شفاف و عادلانه واگذار می‌شوند

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین گفت: نحوه واگذاری حجره‌های بازارچه صنایع‌دستی سعدالسلطنه مورد انتقاد بوده و به همین خاطر بنا داریم واگذاری این غرفه‌ها را شفاف و عادلانه انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام محمد محمودی‌کلایه بعد از ظهر امروز -دوشنبه بیست‌ویکم اسفندماه- در نشست خبری با فعالان رسانه استان قزوین که در خانه خلاق واقع در حیاط سعدیه مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه برگزار شد، اظهار کرد: نحوه واگذاری غرفه‌ها و حجره‌های بازارچه صنایع‌دستی سعدالسلطنه مورد انتقاد بوده و به همین خاطر بنا داریم واگذاری این غرفه‌ها را شفاف و عادلانه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برخی هنرمندان صنایع دستی در حسرت غرفه داشتن در سعدالسلطنه هستند، گفت: چون برای این موضوع پاسخ روشنی نداشتیم، بنابراین برای عادلانه واگذار کردن این غرفه‌ها لایحه‌ای تدوین کردیم که شورای شهر هم آن را مصوب کرد تا فرآیند واگذاری این حجره‌ها و غرفه‌ها شفاف شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با ذکر اینکه غرفه‌های زیادی از سعدالسلطنه در اختیار افرادی بوده که فقط کاسب بودند و هنرمند محسوب نمی‌شوند، اضافه کرد: البته به نام هنر عدالت را فراموش نمی‌کنیم و فرآیند واگذاری‌های ما در مرحله جدید بر اساس قانون و مصوبات شورای شهر قزوین است.

محمودی‌کلایه منشور کاربری را تعیین‌کننده اصلی در واگذاری‌های دوره جدید دانست و تصریح کرد: البته قبل از واگذاری حجره‌ها و غرفه‌ها میزان اهلیت و تخصص افراد را بررسی می‌کنیم و بالطبع بحث مزایده و قیمت پیشنهادی بالاتر تعیین‌کننده نهایی در واگذاری هستند.

وی از اعطای تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی به هنرمندان شاخص برای دراختیارگرفتن غرفه‌های سعدالسلطنه خبر داد و گفت: مبنای ما برای اعطای این تخفیف هم مصوبات و سیاست‌گذاری بالادستی ابلاغی از سوی شورای شهر قزوین است و شورا سنجه و معیار هنرمند شاخص را معین می‌کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین با اشاره به وجود ۱۵۰ حجره در مجموعه تاریخی و فرهنگی بازارچه سعدالسلطنه ادامه داد: بخشی از این حجره‌ها در اختیار شهرداری است و البته بیشتر حجره‌ها قابل واگذاری هستند که مزایده این واحدها تا پیش از خردادماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

محمودی‌کلایه همچنین از احیای سراهای بهشتیان و قهرمانی به عنوان اقدام جدید سازمان متبوعش یاد کرد و گفت: قرار است سرای بهشتیان را با کاربری پذیرایی و سرای قهرمانی را برای کاربری اقامتی به بخش خصوصی واگذار کنیم و همچنین احیای حمام رضوی را هم در دستور کار داریم.

وی از راه‌اندازی کافه کتاب بانوان برای نخستین‌بار در قزوین و در مجموعه سعدالسلطنه خبر داد و افزود: همچنین اجرای طرح مرمت و نوسازی مسجدالنبی به عنوان پایگاه فرهنگی و اقامه نماز جمعه را در فهرست اقدامات آتی خود داریم و در ضمن طرح توسعه و ساماندهی آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) را پس از چند سال رکود از سر می‌گیریم و برای این حوزه هم اعتبار خوبی از سوی شورای شهر تخصیص داده شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین واگذاری برخی سراهای سعدالسلطنه با ترک تشریفات را رد کرد و گفت: واگذاری سراهای این مجموعه بدون طی تشریفات قانونی صحت ندارد و در این حوزه بر اجرای قانون پافشاری می‌کنیم. در ضمن در واگذاری واحدهای برج تجارت هم تخلفات گسترده نداشتیم و سهم مشاع شهرداری را از این برج دریافت کرده‌ایم.

محمودی‌کلایه همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایمنا درباره ورود دادستانی به سعدالسلطنه برای مقابله با هنجارشکنی و اثر آن در ورود گردشگر به این فضای تاریخی ادامه داد: نباید تک‌بعدی نگاه کنیم و اعتقاد داریم ممکن است همه اتفاق‌های اجتماعی و اقتصادی سال گذشته در ورود گردشگر اثرگذار باشد و در ضمن به رعایت پوشش اسلامی در این مجموعه تعهد داریم.

وی در پایان صحبت‌هایش از رشد ۳ برابری بودجه سازمان متبوعش خبر داد و گفت: متناسب با این افزایش ۲۰۰ درصدی تراز فعالیت سازمان بهسازی و نوسازی را ارتقا خواهیم داد.

کد خبر 735245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.