برگزاری ۳۹ نمایشگاه بازرگانی و تخصصی در قزوین

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین از برگزاری ۳۹ عنوان نمایشگاه تخصصی و بازرگانی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، احمد خورگامی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین که در سالن شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: سال جاری ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته نمایشگاه تخصصی و عمومی برگزار کردیم.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۷ عنوان نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین برپا کردیم که سال جاری تعداد عناوین نمایشگاه‌های برگزارشده ۱۱ مورد بیشتر شد، ضمن اینکه نیمی از نمایشگاه‌های برگزارشده سال جاری تخصصی و سایر آن‌ها عمومی و ویژه فروش بودند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین از برگزاری ۱۰ عنوان نمایشگاه برای نخستین‌بار در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد نمایشگاه‌، شش عنوان تخصصی و چهار عنوان عمومی برای اولین بار در استان برگزار شد.

خورگامی ادامه داد: مهم‌ترین رویدادهای استان در سال جاری نمایشگاه فرصت‌های صادراتی بود که ظرفیت‌های خوبی را برای استان رقم زد. این نمایشگاه به صورت تخصصی با حضور تجار اقلیم کردستان برگزار شد و با این تفاهم‌نامه برخی شرکت‌های استان قزوین ظرفیت فروش محصولات خود را در اربیل عراق کسب کردند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین از برگزاری ۳۹ عنوان نمایشگاه در سال آینده خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ عنوان نمایشگاه بازرگانی عمومی و ۲۲ عنوان نمایشگاه تخصصی خواهیم داشت که دو عنوان نمایشگاه نساجی و کانی‌های غیرفلزی برای نخستین‌بار برگزار می‌شود.

خورگامی اضافه کرد: برای سال ۱۴۰۳ نمایشگاه فرش دستباف برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه استان قزوین از استان‌های مطرح در بحث هنر فرش‌بافی بوده، اما امروز جز تعداد انگشت‌شماری از این هنر زیبا و کهن قزوینی‌ها وجود ندارد که لازم است این هنر در استان احیا شود، در همین راستا نمایشگاه فرش دستباف قزوین در مدت هشت روز در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 735150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.