امضای توافقنامه پروژه بزرگ «کلاس شهر» توسط شهردار اصفهان

آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با هدف استمرار و توسعه طرح آموزشی پروژه بزرگ «کلاس شهر» در مدارس استان اصفهان در یکصدوهفتادوششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در یکصدوهفتادوششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، تفاهم‌نامه کلاس شهر به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم آموزشی مشترک بین مدیریت شهری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به امضا طرفین رسید.

پروژه کلاس شهر، از پروژه‌های آموزشی فرهنگ شهروندی است که از سال ۱۳۹۷ مطالعات اولیه آن آغاز شد و در سال جاری تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) برای نخستین‌بار در سطح گسترده شامل تمام دانش آموزان پایه اول مقطع ابتدایی شهر اصفهان با جمعیت آماری ۳۷ هزار نفر و پایه ششم ابتدایی استان اصفهان با جمعیت آماری ۸۵ هزار نفر را در بر گرفته است.

در این طرح، در قالب کتاب‌های کار دانش آموزان و معلمان این دو مقطع ابتدایی، آموزش‌های فرهنگ شهروندی در سه سرفصل کلی اخلاق شهروندی، محیط زیست و خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک به دانش آموزان تعلیم داده می‌شود و قرار است از سال تحصیلی آینده با اضافه شدن کتاب کار والدین، این چرخه آموزشی در این دو مقطع تکمیل شود و در ادامه آن، برای کلاس‌های دوم تا پنجم ابتدایی نیز در قالب رویدادهای همچون مسابقه، پویش، ساخت فیلم سینمایی، اجرای نمایش‌های مرتبط با حوزه شهروندی برنامه‌هایی اجرا شود.

نظام تعلیم و تربیت بهترین ظرفیت آموزش شهروندی است

در ادامه امضای این تفاهم‌نامه، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت بهترین ظرفیت آموزش شهروندی است و نتیجه آن کاهش هزینه اداره شهر با ارتقای فرهنگ شهروندی خواهد بود، اظهار کرد: رفع مشکلات با تعلیم و تربیت انجام می‌شود، از این‌رو در مدت‌زمان ۱۲ ساله‌ای که دانش‌آموز در نظام آموزش و پرورش قرار دارد، می‌توان او را تربیت کرد.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت بهترین ظرفیت است و فرزندان ما با استعداد فراگیری خود باید از کودکی فرهنگ شهرنشینی را بیاموزند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این اتفاق در مدیریت شهری سابق در تحول آموزش و پرورش شکل گرفت، در دوره مدیریت فعلی به تکامل رسید و هم‌اکنون تبدیل به یک رویه در نظام تعلیم و تربیت شهر می‌شود که امیدواریم ثمرات این اتفاق به شهر برسد.

امضای توافقنامه پروژه بزرگ «کلاس شهر» توسط شهردار اصفهان

به گزارش ایمنا، یکصدوهفتادوششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر، شامگاه یک‌شنبه بیستم اسفند در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

کد خبر 734923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    درود بر همت بلند و آینده نگری یتان . بزرگ مردان شهر من اصفهان