نظام تعلیم و تربیت، بهترین ظرفیت است / کاهش هزینه اداره شهر با ارتقای فرهنگ شهروندی

شهردار اصفهان با اشاره به کاهش هزینه اداره شهر با ارتقای فرهنگ شهروندی گفت: نظام تعلیم و تربیت، بهترین ظرفیت است و فرزندان ما با استعداد فراگیری خود باید از کودکی فرهنگ شهرنشینی را بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در یکصدوهفتادوششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نقش تعلیم و تربیت اظهار کرد: رفع و حل مشکلات و معضلات به تعلیم و تربیت باز می‌گردد و در مدت زمان ۱۲ ساله‌ای که دانش‌آموز در نظام آموزش و پرورش قرار دارد می‌توان او را تربیت کرد.

وی افزود: در تحولات مدیریت شهری به این نتیجه رسیدیم که تا زمانی که فرهنگ شهروندی ارتقا پیدا نکند، بسیاری از مسائل شهر قابل حل نیست و با دو دهه فعالیت در این خصوص متوجه شدیم که بسیاری از هزینه‌های شهر با ارتقای فرهنگ مردم در شهرنشینی کاهش پیدا می‌کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: با توجه به نتایج کسب شده در حوزه خدمات شهری، جمع‌آوری، تفکیک و انتقال زباله و نگهداری پارک و فضای سبز آمار و ارقام نشان می‌دهد هرچه در حوزه فرهنگ شهروندی فعالیت داشته باشیم، هزینه اداره شهر در خدمات شهری کاهش پیدا می‌کند و پژوهش‌های برون‌سپاری شده به خوبی بیانگر این موضوع است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ارتقای فرهنگ شهرنشینی تنها با بیلبوردهای خیابانی ممکن نیست، ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت، بهترین ظرفیت است و فرزندان ما با استعداد فراگیری خود باید از کودکی فرهنگ شهرنشینی را بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاق در مدیریت شهری سابق در تحول آموزش و پرورش شکل گرفت، در دوره مدیریت فعلی به تکامل رسید و اکنون تبدیل به یک رویه در نظام تعلیم و تربیت شهر می‌شود و امید است که ثمرات این اتفاق به شهر برسد.

کد خبر 734891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.