مطالبه‌گری‌ به ابزار پول‌پاشی صنایع آلاینده تبدیل شده است / ضرر مداخلات غیرتخصصی به ورزش

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان درباره مطالبه‌گری‌ها پیرامون توسعه صنایع آلاینده در اصفهان گفت: این مطالبه گری‌ها به ابزاری برای پول‌پاشی بعضی صنایع آلاینده تبدیل شده که به‌صورت غیرقانونی توسعه خود را پیش می‌برند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در نطق میان دستور صدوبیست‌و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخابات برگزار شده، اظهار کرد: افزایش مشارکتی که می‌توانست اتفاق بیفتد نقطه ایده‌آلی است که به آن فکر می‌کنیم، اما اینکه میانگین مشارکت در انتخابات پارلمانی دنیا کمتر از ۵۰ درصد است پیش فرض دیگری است، همچنین این موضوع که بر خلاف بسیاری از کلانشهرها نه تنها شاهد تنزل بلکه افزایش مختصری نیز در میزان مشارکت نسبت به انتخابات دوره گذشته مجلس در اصفهان شاهد هستیم نیز نشانه دیگری است که اگر آنها را کنار هم قرار دهیم، ضمن تاکید بر حضور هوشمندانه مردم اصفهان، جرقویه، ورزنه، کوهپایه و هرند، باید بر مطالبات زیست‌محیطی به‌ویژه جریان دائمی زاینده رود تأکید کنیم.

وی افزود: اگر افزایش همبستگی اجتماعی و ارتقای مؤلفه‌های فرهنگی را در اصفهان دنبال می‌کنیم هیچ خطی به جز جریان دائمی زاینده رود را نباید مدنظر داشته باشیم.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از دولت سیزدهم و مدیران استانی و شهرستانی می‌خواهیم به وعده‌های خود در این خصوص عمل کنند. اگر در ماه‌های پیش رو وعده‌های داده شده محقق شود حتماً روزهای پرنشاطی را در آینده اصفهان خواهیم داشت، اما اگر همه تلاش‌ها در خصوص پروژه‌ای نظارتی و برداشت و کنترل مصرف به نتیجه نرسد حتماً در آینده با گسست اجتماعی بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم قدم شورای ششم که از ابتدای دوره پیگیر تحقق این مطالبه و حقوق مردم بوده است، با عنایت خداوند برکت پیدا کند تا این اتفاق بی نظیری که در ۲۲ سال گذشته به علاوه ۲ سال عمر این شورا در مدیریت شهری رقم خورده ادامه یابد و نگاه ویژه فراتر از اختیارات قانونی با عنایت خداوند و پیگیری بیشتر مدیران کشوری و استانی منجر به خروجی در جریان دائمی زاینده رود باشد.

صالحی با اشاره به مازوت سوزی بیان کرد: در ماه‌های اخیر نسبت به مازوت سوزی تذکر کردیم که به رغم قول معاون رئیس جمهور باز هم شاهد این اتفاق در اصفهان بودیم، در کنار این موضوع دغدغه توسعه صنایع آلاینده و مشخصاً پالایشگاه اصفهان نیز مطرح است، اما این مطالبه گری‌ها به ابزاری برای پول پاشی بعضی از صنایع آلاینده تبدیل شده که به صورت غیرقانونی توسعه خود را پیش می‌برند. آن‌ها به جای حل مسئله با رپورتاژهای تبلیغاتی و درگیر کردن اینفلوئنسرهای مجازی به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند، اما مردم اصفهان هوشمندتر از این هستند.

وی با اشاره به توسعه غیرقانونی و هزینه کردن اموال عمومی برای پنهان کردن این موضوع گفت: اگر اتفاق مثبتی در این خصوص افتاده باید قبل از این تبلیغات آن را می‌دیدیم. بنابراین دستگاه قضا باید به عنوان مدعی‌العموم نسبت به حیف و میل بیت المال در این زمینه ورود کند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص وضعیت تیم‌های لیگ برتری فوتبال اصفهان گفت: مداخله افراد غیرتخصصی و غیرورزشی در تصمیم گیری‌های این دو باشگاه در حال صدمه زدن به سرمایه‌های ورزشی اصفهان است. سپاهان هفت باخت پیاپی داشته و ذوب آهن به رغم روزهای خوب، در حال رفتن به سمت بحران است. امیدواریم تصمیم‌گیرندگان نسبت به این موضوع حساس باشند و پس از سال‌ها که اصفهان خود را برای قهرمانی و سهمیه آسیایی آماده می‌کرد، شاهد از دست رفتن جایگاه مناسب هر دو باشگاه نباشیم.

وی با تاکید بر لزوم بهره مندی از فرصت نوروز گفت: همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت یک فرصت در مقابل ما و نهادهای فرهنگی است تا از ظرفیت گروه‌های مردمی و گردشگری این روزها استفاده کنیم. دستگاه‌های فرهنگی به شهرداری امیدوارند این هم نقطه مثبتی است و هم منفی. این اعتماد مثبت است اما گاهی اوقات فکر می‌کنیم نهادهایی که از دولت بودجه دریافت می‌کنند رسالت خود را فراموش کرده‌اند و گاهی تنها امید آن‌ها مدیریت شهری است.

صالحی اظهار کرد: شهردار اصفهان جلساتی با گروه‌های مردمی و دستگاه‌های فرهنگی داشته باشد تا صحنه‌ای از به میدان آمدن ظرفیت‌های فرهنگی برای همزمانی مبارک را شاهد باشیم تا بهترین توشه را از ماه مبارک رمضان برده و آئین ملی نوروز را نیز به خوبی گرامی بداریم.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد سال جاری آماده‌تر از سال‌های قبل هستیم، به‌ویژه در حوزه نظافت و آراستگی شهر، در حوزه تفریح و نشاط شهر هم اتفاقات خوبی رخ داده است و تلاش می‌شود تا نوروز پرنشاطی داشته باشیم.

کد خبر 734773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.