۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
معرفی سامانه کدال من

بر اساس قانون بازار بورس اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، سازمان اقدام به طراحی و توسعه ی سامانه ای با نام کدال کرده است. هدف این سامانه مکانیزه و الکترونیکی کردن فرآیند تجمیع، بررسی و انتشار اطلاعات شرکت هایی است که نزد سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و مشغول به فعالیت هستند.

بر اساس قانون شرکت هایی که در سهامی عام هستند و در بورس و بازار اوراق بهادار سهامشان در حال مبادله و معامله است باید گزارش های مالی، مدیریتی و ساختاری خود را برای اطلاع کلیه سهامداران منتشر کنند.

کدال چیست؟

کدال سامانه ای است که در آن شرکت های بورسی ایران که موظف به انتشار اطلاعات و صورت های مالی خود هستند، گزارش های خود را در آن منتشر می کنند تا عموم مردم و سهامداران بتوانند آنها را دریافت و بررسی کنند و بر اساس آنها در خصوص خرید و فروش سهام خود تصمیم گیری کنند. در سامانه کدال تمام مراحل از دریافت اطلاعیه از ناشر گرفته تا اطلاع به عموم به صورت الکترونیکی و برخط انجام می پذیرد. این مراحل از آماده سازی و ثبت توسط ناشران (شرکت ها) تا ذخیره و بازیابی و نظارت توسط کارشناسان درون سامانه انجام می گیرد.

هدف از طراحی و توسعه سامانه کدال سرعت بخشیدن و ایجاد بستری به جهت تسهیل فرایند و پروسه دریافت اطلاعات، نظارت و انتشار این اطلاعات به عموم مردم است. سامانه کدال جایی است که همه ی اطلاعات پایه ای که برای تحلیل بنیادی یک شرکت نیاز است گرد آوری و تجمیع می شود.

در سامانه کدال آگهی های با عناوین زیر منتشر می شوند:

  • اطلاعات با اهمیت الف و ب
  • گزارش های مجمع های عادی و فوق العاده
  • صورت های سود و زیان
  • گزارش و آمار فروش ماهانه و سالانه
  • آگهی دعوت به مجمع

معرفی سامانه کدال من

سامانه کدال من چیست؟

به دلیل تعداد زیاد شرکت هایی که در سامانه سامانه کدال اطلاعات خود را منتشر می کنند روزانه صدها یا هزاران آگهی در این سامانه قرار می گیرد. گاهی برخی از این آگهی ها اهمیت خیلی زیادی برای فعالان بازار سرمایه دارند و آگاهی از مفاد آنها در اسرع وقت تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری آنها خواهد داشت. ممکن است بنابر دلایل مختلف سهامدار یا کسانی که قصد خرید دارند از انتشار این آگهی اطلاع پیدا نکنند و در نتیجه باعث از دست رفتن موقعیت معاملاتی یا ضرر های زیادی بشود. سامانه کدال من این مشکل را حل کرده است. در کدال من می توانید سهام مورد نظر خود را مشخص کرده و به محض انتشار آگهی برای آن سهم، به شما اطلاع رسانی خواهد شد. سیستم نرم افزاری و ربات های سامانه کدال من همیشه در حال پایش و بررسی و استخراج آخرین آگهی های کدال و همچنین دیگر اطلاعات مربوط به آن است در نتیجه به محض انتشار آگهی و به طبع آن دریافت آگهی از طریق پیامک، ایمیل، درون برنامه ای و ربات تلگرام به مشترکین اطلاع داده می شود.

مزیت های کدال من

  • اطلاع از انتشار آگهی های کدال در اسرع وقت
  • بسترهای متنوع اطلاع رسانی مانند پیامک، ربات تلگرام و ایمیل
  • افزودن سهام مورد نظر به لیست علاقه مندی ها
  • امکان تست رایگان امکانات سیستم
  • پلن های متنوع اشتراک با قیمت های مناسب
  • ارائه کدهای تخفیف در زمان های مختلف

به همه ی کسانی که در سامانه ثبت نام کنند 7 روز اشتراک رایگان هدیه داده می شود تا بتوانند امکانات سامانه را بررسی و در صورت نیاز اقدام به تهیه اشتراک نمایند.

معرفی سامانه کدال من

پیام ناظر سهم

قسمت دیگری در سامانه کدال من وجود دارد که آخرین پیام های ناظر را برای هر سهم به محض انتشار ثبت می کند و در صورتی که عضو سامانه باشید مانند اطلاعیه های کدال این پیام ها نیز به شما اطلاع رسانی خواهند شد. از جمله پیام های ناظر مهم برای هر نماد می توان به زمان بازگشایی نماد یا اطلاع بابت بسته شدن سهم برای رفتن به مجمع باشد.

کد خبر 734772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.