از آن ۵ تا این ۵ فقط ۸۰ روز فاصله بود! 

تیم فوتبال سپاهان در شرایطی رقابت هفته نوزدهم خود را به پیکان واگذار کرد که اواخر پاییز سال جاری مدعی اول قهرمانی در فوتبال ایران بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاید آخرین خاطره خوش هواداران سپاهان از عملکرد خوب تیمشان در رقابت‌های لیگ برتر مربوط به بیست‌وهشتم آذر و رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر باشد که سپاهان توانست در یک بازی پرگل در تهران پنج گل به هوادار بزند تا پنجمین برد متوالی خودش در مسابقات لیگ را جشن بگیرد و شانه‌به‌شانه استقلال به عنوان مدعی جدی قهرمانی در صدر جدول قدرت‌نمایی کند، اما ۸۰ روز پس از این پیروزی شیرین اوضاع کاملاً متفاوت شده است و سپاهان روز هجدهم اسفند در اصفهان به پیکان باخت تا پنجمین شکست متوالی خود در لیگ برتر را متحمل شود و به پله هفتم جدول لیگ سقوط کند.

باید پرسید که در این ۸۰ روز چه بر سپاهان گذشت که آن تیم پرمهره و باروحیه که برای قهرمانی در لیگ می‌جنگید، امروز تبدیل به تیمی شده است که حتی از پس معمولی‌ترین رقبای خودش در فوتبال ایران هم برنمی‌آید و کاملاً وارد بحران شده است؛ باشگاهی که از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در ایران نمونه است و ساختار اداری و مدیریتی درستی دارد، البته پشتوانه مالی بزرگی مثل مجموعه فولاد مبارکه را هم پشت خود می‌بیند در این هفته‌ها اسیر مشکلاتی شده که باعث شده است هوادارانش به جای تجربه شور و هیجان روی سکوهای نقش‌جهان با آمبولانس مستقیم راهی بیمارستان شوند.

این سپاهان از لحاظ بازیکن چیزی نسبت به رقبا کم ندارد و شاید خیلی از تیم‌های لیگ برتری آرزوی داشتن نیمکت‌نشینان سپاهان را هم دارند و از طرف دیگر سرمربی تیم هم مورایسی است که چند سالی به عنوان دستیار مورینیو فعالیت کرده است و سرمربی کم‌تجربه‌ای نیست.

پول و استادیوم و چمن و هوادار هم که همیشه برای این تیم فراهم بوده است، اما چه زمانی قرار است این تیم دوباره به جمع مدعیان بازگردد؟ به هر حال هر تیمی روزهای خوب و بد دارد و سال‌های قبل هم بعضی از تیم‌های مدعی دچار بحران شده‌اند، اما همه آن‌ها زودگذر بوده است و در نهایت خودشان را نجات داده‌اند؛ به‌طور قطع هفت شکست متوالی داخلی و خارجی در کنار یک برد جام حذفی نتیجه آبرومندانه‌ای برای تیم با ریشه و اصالت سپاهان به حساب نمی‌آید و در این روزهای پایانی سال بهتر است که هرچه سریع‌تر فکری به حال شرایط تیم شود.

کل تیم و بازیکنان از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل شده‌اند و نتیجه آن را می‌توان در اخراج‌های فراوان و بی‌دلیلی دید که هم تیم را ده‌نفره می‌کند و هم نتیجه را از سپاهان می‌گیرد. این بازیکنان همه چهره‌های شناخته شده و باتجربه فوتبال ایران هستند و باورکردنی نیست که در برابر تیم‌هایی معمولی حتی با وجود اشتباهات پرشمار داوری نتوانند برنده از زمین خارج شوند.

سپاهان فرصت زیادی برای بازگشت به چرخه لیگ ندارد و در دو بازی آینده برابر فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان باید موتور سپاهان روشن شود وگرنه با روندی که تیم استقلال در صدر جدول پیش گرفته و فاصله‌ای که ایجاد شده است، بعید به‌نظر می‌رسد که با ادامه این وضعیت بتواند شانسی برای قهرمانی در فوتبال ایران پیدا کند.

کد خبر 734706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.