عملیاتی شدن طرح حفر و کف‌شکنی ۱۰ حلقه چاه در دشتستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با حفر شش حلقه و کف‌شکنی چهار حلقه چاه، ۸۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تامین آب شهرستان دشتستان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالحسن عالی امروز _یکشنبه بیستم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مناطق مختلف استان بوشهر تمهیداتی اندیشیده شده است تا وضعیت تأمین آب مناطق مختلف شهری و روستایی در آستانه تابستان به وضعیت مطلوبی برسد.

وی افزود: در همین راستا پس از ارزیابی‌ها تصمیم بر این شد تا در مناطق مستعد شهرستان دشتستان با حفر کف‌شکنی و تجهیز ۱۰ به ظرفیت تأمین آب شرب مشترکان افزوده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت این طرح در تأمین آب مشترکان تلاش می‌شود تا این تعداد چاه در کمترین زمان ممکن وارد مدار بهره‌برداری شود.

عالی ادامه داد: در شهرستان دشتستان در قالب طرح جهاد آب‌رسانی روستایی نیز اقدامات متعددی اجرایی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نوسازی شبکه و احداث مخزن ذخیره آب اشاره کرد.

وی گفت: شهرستان دشتستان از حیث تأمین آب شرب در سال‌های نه‌چندان دور با تنش آبی بسیار بالایی مواجه بود که با تلاش‌های انجام شده تا حدود زیادی از وضعیت بحرانی خارج شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: برای بهبود این وضعیت و تأمین آب پایدار مشترکان همچنان برنامه‌ها و طرح‌هایی در دست اجرا است که نسبت به تکمیل آنها تا پیش از تابستان اهتمام جدی داریم.

عالی گفت: به موازات اقدامات انجام شده انتظار می‌رود مردم شهرستان دشتستان نیز نسبت به مقوله کم‌آبی و مصرف بهینه آب شرب توجه لازم را داشته باشند.

کد خبر 734694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.