جداول بودجه ۱۴۰۳ پس از نوروز بررسی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احکام بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب شده و به تائید شورای نگهبان رسیده است و جداول آن نیز پس از نوروز بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در در جلسه علنی امروز _ یکشنبه بیستم اسفند_ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی اصلاح قانون نظام صنفی کشور اظهار کرد: زمانی که آئین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شد، طبق آن بررسی لایحه بودجه به صورت دو مرحله‌ای مصوب شده که ابتدا احکام آن با فروضات درآمد و هزینه‌ها بررسی می‌شود و در مرحله دوم دولت باید جداول بودجه را به مجلس ارسال کند و نمایندگان برای بررسی جداول ۴۰ روز فرصت دارند.

وی افزود: با توجه به روزهای پایانی سال، زمان‌بندی این موضوع در این فرصت کم امکان‌پذیر نیست. بر همین اساس در جلسه سران قوا هم تدبیر شد تا دولت لایحه دو دوازدهم را ارسال کند، اما وقت کافی برای این موضوع هم وجود ندارد. از طرفی در بخش احکام بودجه سال آینده که تصویب شده و به تأیید شورای نگهبان هم رسیده است، احکامی مانند افزایش حقوق‌ها یا مالیات بر ارزش افزوده باید از ابتدای فروردین اجرا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین اساس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طرحی را امروز تنظیم خواهد کرد که اجازه پرداخت به دولت در بودجه داده خواهد شد و موضوعاتی که در بخش احکام تصویب شده و شورای نگهبان هم آن‌ها را تأیید کرده است در این طرح آورده می‌شود و به دولت اجازه می‌دهیم از ابتدای فروردین و اردیبهشت احکام مربوطه را اجرا کند و در این مدت هم مجلس جداول بودجه ۱۴۰۳ را تصویب خواهد کرد.

قالیباف با بیان اینکه پیش از اصلاح قانون بودجه، جداول بودجه پس از نوروز بررسی می‌شد، خاطرنشان کرد: جداول را پس از نوروز ۱۴۰۳ بررسی خواهیم کرد و در طرحی که دوشنبه یا سه‌شنبه این هفته در صحن به تصویب می‌رسد، اجازه پرداخت به دولت برای بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۳ داده خواهد شد.

کد خبر 734687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.