کاشت درخت در محله حصه به‌ نام شهدا

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از کاشت درخت در محله حصه به‌ نام شهدا خبر داد و گفت: در دوره ششم مدیریت شهری توجه به شعار محله‌محوری در دستور کار قرار گرفته و منطقه ۱۰ در راستای عمل به این شعار اقدامات متعددی را انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در آئین هفته درختکاری ضمن قدردانی از خانواده شهدای محله حصه اظهار کرد: برای ماندگار شدن نام شهدا در این محله نهال کاشته شد.

وی افزود: افزایش سبزینگی و کاشت درخت در کاهش آلاینده‌ها، سرسبزی و طراوت شهر نقش مؤثری دارد و در کنار فضای سبز امکانات تفریحی نیز مستقر می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این منطقه فضای سبز خوبی دارد، تصریح کرد: کاشت درخت در این منطقه به افزایش اکسیژن کمک می‌کند و این اقدام در راستای تسهیل حال شهروندان و جلوگیری از آلایندگی هوا بسیار مؤثر است.

صیرفی نژاد خاطرنشان کرد: در دوره ششم مدیریت شهری توجه به شعار محله‌محوری در دستور کار قرار گرفته است و منطقه ۱۰ در راستای عمل به این شعار اقدامات متعددی انجام داده است.

اجرای اقدامات مؤثر در محلات کم‌برخوردار اصفهان

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در این آئین با بیان اینکه وظیفه اصلی شورای اسلامی شهر نظارت بر عملکرد مدیران شهری و شهرداری است، گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی با توجه به محدودیت منابع در محلات و مناطق کم‌برخوردار انجام شده است.

وی با بیان اینکه محله حصه از لحاظ جمعیتی قابل توجه است، تصریح کرد: احداث پارک و بوستان شهری در این محله در دستور کار قرار گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از طراحی بازیکده‌ای در غرب اتوبان حصه خبر داد و افزود: طی سال جاری با راه‌اندازی کلانتری برای افزایش امنیت و ایمنی محله و شهروندان حصه اقدامات خوبی انجام شده است.

نباتی‌نژاد افزایش امکانات آموزشی و بهداشتی، نصب نرده پیرامون دیواره‌های حیاط مدارس و رسیدگی به آسفالت حصه را از خواسته‌های کودکان این منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: نیازهای محله شناسایی شده است و امیدوارم رفع هر یک از نیازهای در حدود اختیارات و منابع شهرداری در دستور کار قرار گیرد و سایر نیازها که خارج از اختیارات است با تسهیلگری و کمک خیران و حمایت آموزش و پرورش رفع شود.

کاشت درخت در محله حصه به‌نام شهدا

توسعه پارک شمال غرب اصفهان

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز در این آئین از افتتاح تعدادی پارک با مساحت‌های وسیع در شهر اصفهان خبر داد و گفت: توسعه پارک دو میلیون متر مربعی در شمال غرب اصفهان در منطقه ۲، کلنگ‌زنی پارک سرداران شهید حصه با مساحت ۲۶۰ هزار متر مربع، پارک پردیس خانواده با مساحت ۴۲ هزار متر مربع در محله سودان، پارک باغ گله در محله ۸ با حدود ۵۰ هزار متر مربع مساحت از اقدامات جدید است.

وی افزود: شهر اصفهان آلوده‌ترین شهر کشور است و باید با همت مردم اصفهان در کنترل مصرف سوخت، با کاشت درخت و کنترل آلودگی، شهر را نجات دهیم.

عرفان‌منش ادامه داد: هر مکانی که زمین مناسب، آب کافی و فضای مطلوب برای کاشت درخت را دارد باید برای کاشت در آن اقدام کرد.

به گزارش ایمنا، آئین آغاز احداث پارک ۲۶ هزار متر مربعی اهدایی خیر منطقه آقای واثقی و کاشت نهال در قالب رویداد «جای خالی را با نهال پر کنیم» در محله حصه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان، همچنین جمعی از شهروندان حصه برگزار شد و در مراسم یادبود شهدای جان‌برکف محله حصه نهال کاشته شد.

در پایان این آئین برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان، به نام شهدای حصه نهال کاشته شد.

کد خبر 734670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.