انتخاب استان یزد به عنوان پایلوت هوش مصنوعی در کشور

استاندار یزد گفت: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایلوت هوش مصنوعی کشور، برش استانی سند ملی هوش مصنوعی در تمام ابعاد دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی شامگاه شنبه _نوزدهم اسفند_ در نشست بررسی راهکارهای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی که با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: فناوری هوش مصنوعی مرتبط با ذهن انسان و فناوری زیستی مرتبط با جسم انسان‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه کشورهایی که به فناوری هوش مصنوعی و فناوری زیستی مجهز شوند دست برتر آینده را خواهند داشت، افزود: هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری برتر باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار یزد با اشاره به اینکه دولت‌ها و حکمرانی‌های مسلط بر این فناوری به پیشرفت و ماندگاری خواهند رسید، ادامه داد: حکومت‌هایی که این فناوری را ندارند محکوم به شکست و اضمحلال خواهند بود.

فاطمی با اشاره به ضرورت آموزش، گفتمان‌سازی، ترویج و توسعه علمی حوزه هوش مصنوعی و بهره‌گیری از این فناوری در صنعت تصریح کرد: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایلوت هوش مصنوعی کشور، برش استانی سند ملی هوش مصنوعی در تمام ابعاد اجرا می‌شود.

وی از همکاری با بخش خصوصی و نهادهای علمی و فناوری در این راستا خبر داد و گفت: ارائه برنامه‌های هدف‌دار، پروژه‌محور، زمان‌دار و صاحب‌دار، رویکرد مجموعه استان است.

استاندار یزد افزود: پشتیبانی‌های معاونت علمی ریاست‌جمهوری و ارائه مشوق‌ها و اعتبارات مالی باعث ایجاد انگیزه در بخش خصوصی در راستای تحقق برنامه‌ها می‌شود.

کد خبر 734643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    یزد .آزمایشگاه کشور