هوشمندسازی همچنان سیاست راهبردی مدیریت شهری است/ تغییرات مختصر در آرایش تیمی

شهردار اصفهان گفت: سال آینده به اقتضای برنامه پیش‌بینی شده، بی‌شک تغییرات مختصری در آرایش تیمی مدیریت شهر خواهیم داشت، البته این تغییر به مفهوم ضعیف بودن نیروها نیست، بلکه به اقتضای شرایط درون و بین سازمانی باید تاکتیک و آرایش جدیدی اتخاذ کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه نوزدهم اسفند_ در نشست مدیران شهری با موضوع مروری بر عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین سیاست‌های سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: تجربه کار با چندین شورا را داشتم، این دوره شورای اسلامی شهر اصفهان از روان‌ترین دوره‌ها است، چراکه اعضای شورا مسائل را منهای جهت‌گیری خاص بررسی و نظر خود را بیان می‌کنند و در این راستا برآیند کار، خوب بوده است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر با نگاه مثبت شرایط بهتر را برای خدمت‌رسانی شهرداری فراهم کرده است، افزود: سال ۱۴۰۲ سالی پر کار و البته پر از اضطراب بود، هر چند این اضطراب در ذات شهرداری‌ها وجود دارد و تا پایان سال که روزهای آخر آن را پشت سر می‌گذاریم، آن را تجربه می‌کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: نظم و برنامه‌ریزی باید به‌صورتی انجام شود که منابع مالی در زمان تعیین شده تحقق پیدا کند و اضطراب از سیستم گرفته شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه با مدیریت زمان می‌توانیم به صورتی حرکت کنیم که در لبه پرتگاه قرار نگیریم و دچار اضطراب نشویم، تاکید کرد: امیدوارم مشکل قدیمی شهرداری در سال ۱۴۰۳ با درایت رفع و جذب منابع به صورتی انجام شود تا به تعهدات مالی در زمان مقرر عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تحقق بودجه از درآمد ساختمانی ۲۵ درصد است، افزود: این درآمد زودتر تحقق پیدا می‌کند، بنابراین باید برای منابع مدیریتی (در حوزه مشارکت و واحد درآمد) تدبیر بیندیشیم تا در شش ماه اول سال ۱۴۰۳ جذب شود که امیدوارم با درایت حوزه مالی، سال آرامی را پیش‌رو داشته باشیم.

هوشمندسازی کماکان اولویت اول و سیاست راهبردی مدیریت شهر است

شهردار اصفهان با بیان اینکه سال آینده به اقتضای برنامه پیش‌بینی شده قطعاً تغییرات مختصری در آرایش تیمی مدیریت شهر خواهیم داشت، تصریح کرد: این تغییر به مفهوم ضعیف و قوی بودن نیروها نیست، بلکه به اقتضای شرایط درون و بین سازمانی باید تاکتیک و آرایش جدید اتخاذ کنیم.

وی افزود: از هم‌اکنون درباره این تغییرات سخن گفتم تا سفره حرف و نقل پیرامون اینکه چرا نیرویی برداشته یا نیرویی به کار گرفته شد، پیش نیاید، قطعاً همه مدیران شهری ما توانمند و قوی هستند و تغییراتی که انجام می‌شود، نباید به غلط تفسیر شود.

شهردار اصفهان افزود: برنامه ۱۴۱۰ تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، بودجه ۱۴۰۳ برش اول عملیاتی برنامه ۱۴۱۰ است که از هم‌اکنون تمرین کنیم تا به این برنامه متعهد باشیم.

قاسم‌زاده افزود: شاخص‌ها آماده شده و ابتدای سال آینده ابلاغ می‌شود؛ به‌طور قطع این شاخص‌ها ملاک ارزیابی موفقیت و عدم موفقیت مدیران خواهد بود، در این راستا تمرین کنید تا بر اساس این برنامه حرکت داشته باشید.

وی ادامه داد: هوشمندسازی کماکان اولویت اول و سیاست راهبردی مدیریت شهر است، بنابراین همه مدیران باید همکاری و تعامل داشته باشند تا گام به گام به سمت الکترونیکی و غیرحضوری کردن و در نهایت هوشمندسازی خدمات حرکت کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برنامه زمانبندی باید ارائه شود و بر اساس آن مشخص کنیم تا پایان سال ۱۴۰۳ از حدود ۳۰۰ خدمت شهرداری به تفکیک هر ماه چند خدمت روی سامانه «اصفهان من» قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر بعضی خدمات فعال شده است و به‌تدریج و به مرور زمان نیز در سال ۱۴۰۳ هر ماه شاهد الکترونیکی شدن چند خدمت در شهرداری خواهیم بود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه تمرکز بودجه ۱۴۰۳ بر حوزه حمل‌ونقل ترافیک است، گفت: اولویت‌ها در این بخش قطار شهری، تأمین ناوگان اتوبوسرانی و کاهش سرفاصله به حداقل ممکن یعنی پنج دقیقه و رینگ است، اولویت‌هایی که مورد تاکید شورا است، هر کدام به هر بخشی که بازمی گردد باید آن‌ها را در اولویت قرار دهید.

شهردار اصفهان گفت: همه آنچه در بودجه سال آینده مصوب شده، لازم الاجرا است، البته اولویت را سیاست‌گذاران تعیین می‌کنند و دغدغه مجری باید بر اجرای آنچه در بودجه نشسته، باشد.

نباید به ارزش‌های برنامه ۱۴۱۰ بی‌توجهی شود

قاسم‌زاده با اشاره به رقم بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در همه ادوار اصلاحیه افزایشی داشتیم، برای بودجه سال آینده نیز در ادامه راه مجبور به افزایش هستیم و از هم‌اکنون باید پیش‌بینی این افزایش را داشته باشیم.

و ی با اشاره به اینکه در برنامه ۱۴۱۰، هفت ارزش مورد تأکید شهرداری و شورا تعریف شده است، گفت: این به معنای آن است که این هفت ارزش بسیار مهم است، نباید به این ارزش‌ها بی‌توجهی شود، در ارزشیابی که از مدیران انجام می‌شود، یکی از شاخص‌ها رعایت ارزش‌های برنامه ۱۴۱۰ است.

هیچ پروژه نیمه تمام نباید در سال ۱۴۰۳ به علت کسری بودجه متوقف شود

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه از دو سال و نیم گذشته سفره توافق در شهرداری جمع شده است، افزود: کسی از این مسیر حتی با نیت کمک به شهرداری نباید رقمی جذب کند، زیرا از مسیر قانونی می‌توانیم درآمد مکفی برای اداره شهر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: به هیچ عنوان سراغ این نوع دریافتی توافقی یا خودیاری نروید، اگر این تخلف را انجام دادید، سیستم حقوقی شهرداری پشت شما نخواهد بود، البته این جدای از حل کردن، کار مردم است.

قاسم زاده با بیان اینکه اگر یک حلقه از زنجیره خدمت دچار اختلال شود، کل زنجیره دچار مشکل می‌شود، افزود: چرخه ابلاغ طرح تا مناقصه را باید باز هم کاهش داد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ پروژه نیمه تمام نباید در سال ۱۴۰۳ به علت کسری بودجه متوقف شود، گفت: مدیران شهری شایسته عنوان جهادی هستند، همه تلاش کردند تا انجام وظیفه کنند، اگر کمبود و کوتاهی بوده است، مردم خواهند بخشید.

کد خبر 734557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.