کاشت گل‌های فصلی مقاوم با کم آبی در دستور کار است

مدیر عامل سازمان سیما منظر شهرداری قم گفت: کاشت گل‌های فصلی مقاوم به شرایط کم آبی و کاهش مساحت کاشت گونه‌های فصلی پر آب بر از دیگر اقدامات در حال انجام است.

پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و پیش بینی انجام شده جهت تأمین آب فضای سبز شهر قم در سال آینده، پیش بینی‌هایی توسط سازمان در این راستا انجام گرفته است.

وی افزود: کمیته تخصصی آب و پساب فضای سبز به صورت مداوم در حال برگزاری و راهکارها و روش‌های بهبود استفاده بهینه از آب فضای سبز در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان سیما منظر شهرداری قم ابراز کرد: در کمیته تخصصی آب با توجه به مشکلات پیش رو کمیته تخصصی سازگاری با کم آبی تشکیل شده و راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف آب در سال آینده مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم اتخاذ شده است.

جوادیان ابراز کرد: در کمیته تخصصی سازگاری با کم آبی، تکمیل شبکه‌های آبرسانی و استفاده از پساب در عرصه‌های جنگلی و بهینه سازی شبکه آب مورد بررسی قرار گرفته و سپس به مناطق هشتگانه ابلاغ می‌شود.

وی گفت: کاهش تکرار آبیاری در عرصه‌های فضای سبز از برنامه‌های در نظر گرفته شده است بدین صورت که تنها فعالیت بیولوژیکی گیاه تأمین شود و آسیبی به گیاه وارد نشود.

مدیر عامل سازمان سیما منظر شهرداری قم عنوان کرد: کاهش تکرار آبیاری برخی از گونه‌ها و عرصه‌ها از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده است که مطالعات لازم در این زمینه انجام می‌گیرد و همچنین با توجه به اینکه گونه‌های چمن‌های بلوار شهید سلیمانی از نوع مقاوم به کم آبی است، کاهش آبیاری آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

جوادیان گفت: کاشت گل‌های فصلی مقاوم به شرایط کم آبی و کاهش مساحت کاشت گونه‌های فصلی پر آب بر از دیگر اقدامات در حال انجام است.

کد خبر 734536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.