اردوغان: نتانیاهو نامش را کنار هیتلر، موسولینی و استالین ثبت کرد

رئیس جمهوری ترکیه گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با جنایات در غزه نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان «نازی‌های عصر» ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» طی سخنانی در پنجاه و سومین نشست مجمع عمومی بنیاد دانش در استانبول تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو و کابینه‌اش با ارتکاب جنایت علیه بشریت در غزه، اسم خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان «نازی‌های عصر ما» ثبت کرد.

وی اظهار داشت: «تاکنون بیش از ۳۲ هزار فلسطینی در نتیجه حملات مستقیم اسرائیل به غیرنظامیان شهید و بیش از ۷۲ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.»

رئیس جمهوری ترکیه گفت: عوامل قتل‌عام در غزه پیشتر در وجدان بشری محکوم شده‌اند و ما نیز اقدامات لازم را برای پاسخگویی آنها در مقابل حقوق بین‌الملل انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: متأسفانه جهان اسلام با جمعیتی حدود ۲ میلیارد نفر نتوانسته است به وظیفه برادری خود در قبال ملت فلسطین به طور کامل عمل کند.

اردوغان درباره اقدامات ترکیه برای ارسال کمک به غزه گفت: ما از روابط اخیر خود با مقام های مصری برای رساندن کمک به غزه استفاده کردیم.

وی افزود: نزدیک‌ترین شاهد مبارزه خالصانه ترکیه برای آرمان فلسطین، برادران فلسطینی ما با همه گروه‌هایشان هستند.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: مجموع کمک‌های بشردوستانه‌ای که تاکنون با ۱۹ هواپیما و هفت کشتی به غزه ارسال کرده‌ایم به ۴۰ هزار تن رسیده است.

اردوغان ادامه داد: یک کشتی سه هزار تنی دیگر متعلق به هلال احمر ترکیه فردا در بندر العریش مصر پهلو خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کشوری که با دولت و ملت خود در بالاترین سطح از مسئله فلسطین حمایت می‌کند بدون شک ترکیه است، تصریح کرد: ترکیه به شکلی آشکار، مستقیم و شفاف درباره تمامی مسائل با رهبران حماس گفت‌وگو کرده و از آنها حمایت می‌کند.

اردوغان تاکید کرد: رویکردم در قبال مساله فلسطین نسبت به ۱۵ سال پیش، تغییری نکرده است.

کد خبر 734519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.