ساماندهی بقاع متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۳۷۵ بقعه متبرکه در استان در ایام نوروز و ماه رمضان آماده پذیرایی از میهمانان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز _ نوزدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌زمانی ماه رمضان در ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی آئین‌های مذهبی مردم منطقه به گردشگران است.

وی با اشاره به وجود ۳۷۵ بقعه متبرکه در این استان، افزود: باهدف رونق گردشگری مذهبی در ایام نوروز برخی از بقاع متبرکه که ثبت تاریخی شدند، مرمت و ساماندهی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود مرقد مطهر «بی‌بی حکیمه» خواهر امام رضا (ع) در استان گفت: این مکان گردشگری در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی به‌خصوص کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های مذهبی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، باهدف معرفی آئین‌های سنتی مردم کهگیلویه و بویراحمد در کنار بقاع متبرکه از جمله در مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) از برنامه‌های مهم این اداره‌کل است.

طالبی‌پور با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار آستان مقدس امامزاده عسکر (ع) روستای هدف گردشگری «کریک» مانند آلاچیق، سکو و امکانات اقامتی برای پذیرایی از گردشگران مذهبی، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در این مکان مذهبی برنامه‌های سنتی ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز برگزار شود.

کد خبر 734449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.