افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها در کرج برای سال ۱۴۰۳

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: لایحه شهرداری در خصوص نرخ پیشنهادی کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر در سال ۱۴۰۳ در جلسه ۱۵۷ رسمی بررسی و تصویب شد، در این میان پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های خطی، گردشی، ویژه، ون دراختیار بر اساس کیلومتر با ۴۵ درصد برای چهار و ۱۰ سرنشین افزایش پیدا کرد.

عمار ایزدیار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، با تأکید بر اینکه لازم است فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی در راستای کاهش بار ترافیک و کاهش آلودگی هوا ترویج داده شود، اظهار کرد: لایحه شهرداری در خصوص نرخ پیشنهادی کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر در سال ۱۴۰۳ در جلسه ۱۵۷ رسمی بررسی و تصویب شد.

وی با اشاره به تورم موجود در جامعه، افزود: با توجه به افزایش نرخ تورم سالانه و میزان افزایش شاخص‌های تأثیرگذار در هزینه‌ها، لیست پیشنهادی نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی که براساس دستورالعمل و ضوابط ابلاغی و سیاست‌های کرایه یکپارچه حمل‌ونقل در سال ۱۴۰۳ توسط شهرداری تهیه و به شورا ارسال شده بود، بررسی و تصویب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های خطی، گردشی، ویژه و ون در اختیار بر اساس کیلومتر با ۴۵ درصد برای چهار و ۱۰ سرنشین افزایش پیدا کرد.

ایزدیار تاکید کرد: نرخ کرایه اتوبوس‌های دربستی اتوبوس‌های درون‌شهری شهرهای اقماری و اتوبوس درون شهری ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد و پیشنهاد نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل بار تصویب شد.

وی گفت: تغییرات کرایه‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۳ بعد از تأیید کمیته انطباق فرمانداری اجرا خواهد شد و سال آینده با توجه به ریشه‌کنی بیماری کرونا در کشور و ابلاغیه‌ها تنها کرایه چهار سرنشین برای تاکسی و ۱۰ سرنشین برای خودرو ون مورد عمل رانندگان خواهد بود.

کد خبر 734424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    خدای من ۴۵ درصد میدانید یعنی چی؟؟ به کجا چنین شتابان... چرا یکی رسیدگی نمیکنه؟ به این اوضاع بد اقتصادی😶😶😶