معضل حمایت بعضی سازمان‌ها از مراکز جمع‌آوری پسماند در قم

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: بعضی سازمان‌ها با حمایت از مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند و تفسیر از قانون، موجب بقای این فعالیت در شهر شده‌اند.

سیدعبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه جمع‌آوری ضایعات توسط واحدهای غیرمجاز تبعات اجتماعی، بهداشتی و امنیتی برای شهر به همراه دارد، اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان مدیریت پسماند، ساماندهی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند است تا مخاطرات این صنف به حداقل برسد.

وی افزود: اختلاف قانونی میان ادارات در زمینه برخورد با واحدهای جمع‌آوری ضایعات وجود دارد و بعضی ادارات و نهادها که تعامل زیادی با بخش خصوصی دارند با حمایت‌های خود موجب ترویج این واحدها در سطح شهر می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه همان پسماندی که دغدغه شهرداری است از سوی بعضی سازمان‌ها به صورت کالا معرفی می‌شود که امکان خرید و فروش آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: قانون شهرداری این را رد می‌کند و تاکید کرده است که اینها پسماند هستند و خرید و فروش و نگهداری باید مطابق ضوابط قانونی باشد و در غیر این صورت جرم‌انگاری کرده است.

میرابراهیمی عنوان کرد: در حال پیگیری هستیم که تفسیر مناسب‌تری از سوی مجلس در زمینه پسماند و ضایعات انجام شود و اداراتی که تبیین ضوابط انجام می‌دهند، عناوین کالا، ضایعات و پسماند را شفاف‌سازی کنند.

وی گفت: برگه‌هایی تحت عنوان مجوز کسب به برخی افراد برای جمع‌آوری ضایعات داده شده است تا هر نحو که بخواهند در سطح شهر فعالیت کنند و این کار تبعات اجتماعی، بهداشتی و امنیتی برای شهر به همراه دارد.

کد خبر 734391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.