مشکل بیمه ۳۹۵ راننده تاکسی در سنندج حل شد

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج گفت: مشکل بیمه ۳۹۵ راننده تاکسی با ورود شهرداری در سنندج حل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، حمید خضری اظهار کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای در راستای حمایت‌های بیمه‌ای از فعالان ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین تأمین اجتماعی و وزارت کشور منعقد شد.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ به بعد تا کنون هیچ راننده تاکسی در شهر سنندج امکان بهره‌مندی از بیمه رانندگان را نداشته است، افزود: در این راستا تمام پرونده‌های رانندگان تاکسی در سطح شهر سنندج بررسی و رانندگانی که در گذشته در این حرفه فعال بودند و هم‌اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند، از دایره حمایت‌های بیمه‌ای در این قالب حذف شدند، البته این افراد امکان بهره‌مندی از بیمه خویش‌فرما را خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در مجموع در بررسی‌های صورت گرفته ۳۹۵ نفر بیمه‌شده که در حال حاضر راننده تاکسی نیستند، اما همچنان از حمایت‌های بیمه‌ای در این قالب بهره‌مند بودند شناسایی و حذف شدند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سنندج با تاکید بر اینکه ۳۹۵ راننده فعال نیز برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به سازمان شهرداری‌ها معرفی شدند، گفت: لیست این افراد به سازمان تأمین اجتماعی اعلام شده است و به‌زودی فرایند بیمه‌ای آن‌ها انجام و از سال جدید بیمه آن‌ها برقرار می‌شود.

خضری با بیان اینکه رانندگان تاکسی ۱۳.۵ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند، اضافه کرد: لیست تعداد دیگری از رانندگان نیز در سال جدید برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای به مرکز ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی اگر راننده‌ای تاکسی خود را بفروشد و از ناوگان خارج شود بلافاصله نامش از لیست بیمه حذف و راننده جدید جایگزین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج با اشاره به سایر حمایت‌های صورت گرفته از رانندگان تاکسی در شهر سنندج افزود: هزار تاکسی سمند سورن پلاس سهم تاکسیرانی سنندج است که تاکنون ۱۴۰ نفر از تاکسی‌رانان برای تعویض تاکسی‌های فرسوده خود اقدام کرده‌اند.

خضری گفت: برای نخستین بار در کشور، تمام اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه جمع شده و از طریق اتصال به بانک‌های داده‌ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت‌ها، پست و نیروی انتظامی صحت‌سنجی شده است.

کد خبر 734358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.