۱۱۰۰ هکتار با ابلاغ طرح تفصیلی جدید به محدوده شهر ارومیه اضافه شد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مساحت ارومیه با الحاقات اخیر به محدوده شهری در قالب طرح تفصیلی جدید، ۱۱۰۰ هکتار افزایش یافته و به ۹۳۰۰ هکتار رسیده است.

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دفترچه لایحه عوارض و بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد، اما شورای اسلامی شهر بودجه تقدیمی چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه را به شش هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان رساندند.

وی افزود: ارومیه هنوز به صورت قانونی کلان‌شهر نشده است و کلان‌شهرها از بودجه‌های ملی ردیف ویژه و تخصیص اعتبارات خوبی دارند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: زیرساخت‌های اساسی ارومیه را باید ارتقا دهیم تا در جرگه کلان‌شهرها قرار بگیریم.

خلیل‌پور ادامه داد: طبق قانون شهرهایی که بالای یک میلیون نفر جمعیت دارند به عنوان کلان‌شهر شناخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: مساحت ارومیه هم‌اکنون با الحاقات اخیر طرح تفصیلی جدید به محدوده شهری، ۱۱۰۰ هکتار افزایش یافته و به ۹۳۰۰ هکتار رسیده است.

خلیل‌پور یادآور شد: مشاورانی که طرح تفصیلی را مطالعه می‌کنند تمام موارد خدمات، آموزش و بهداشت را در این طرح مدنظر قرار می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد: مشاوران مذکور جمعیت ارومیه را ۹۳۰ هزار نفر در نظر گرفته‌اند که ۷۰ هزار نفر از لحاظ جمعیتی کمبود داریم.

خلیل‌پور با اشاره به معضل ترافیک ارومیه و تذکرات و تأکیدات امام جمعه شهرستان گفت: حل معضل ترافیک با برآوردهای انجام گرفته نیازمند احداث مترو است و باید به سمت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برویم.

وی با اشاره به روحیه خدمت‌گزاری در شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه‌های اجرایی افزود: امروز مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های حاکمیتی به‌طور ویژه در خدمت مردم هستند.

خلیل‌پور در خصوص نام‌گذاری معابر اظهار کرد: مفاخر و مشاهیری بسیاری داریم، اما انرژی کمی بر این موضوع گذاشته‌ایم و در گذشته توجه چندانی به آن نشده است، اما به‌تازگی مسیر دسترسی به تالار وحدت را به نام خیابان صفی‌الدین اورموی مصوب کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به کشف تندیس گیلگمیش در سال ۱۳۳۷ در روستای گؤی‌تپه ارومیه که قدمت آن به پنج هزار قبل و دوران سومرها می‌رسد، ادامه داد: نتوانسته‌ایم از این ظرفیت و ظرفیت‌های مشابه استفاده کنیم.

خلیل‌پور با اشاره به والیبال به عنوان ورزش نخست شهر ارومیه ادامه داد: برای سال آینده ۴۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم که این رقم سال جاری ۳۲ میلیارد تومان بود؛ قدرتمند موضوع تیم‌داری شهرداری ارومیه را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به معضلات بنیادین شهر ارومیه خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از شهر ارومیه را املاک قولنامه‌ای تشکیل می‌دهد و این موضوع موجب کاهش درآمدهای شهرداری شده است که موجب اختلال در ارائه خدمات شهری می‌شود.

خلیل‌پور با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک شهر ارومیه عنوان کرد: فرهنگ رانندگی را باید رعایت کنیم، در حال حاضر در کوتاه‌مدت هیچ چاره‌ای نداریم و خیابان‌هایمان کشش این تعداد خودرو را ندارند و از سویی از نظر سرانه، دومین شهر پرخودرو پس از تهران هستیم.

کد خبر 734335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    1 0
    ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترکها ❤یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین ترک ❤ URMİA ❤AZERBAYCAN