برگزاری مراسم روز درختکاری در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، جاهای خالی بوستان‌های سطح منطقه با بهره‌گیری از درختان با نیاز آبی کم پر می‌شود.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فضای سبز به‌ویژه درختان و درختچه‌ها به نوعی نقش تصفیه هوا را بر عهده دارد که با مکانیزم خود از قبیل جابه‌جایی گردوغبار جلوگیری می‌کند و با جذب دی‌اکسید کربن و آزادسازی اکسیژن، هوای تصفیه شده و سالم‌تری را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

وی افزود: با هدف ترویج فرهنگ درختکاری و تاکید بر اهمیت حفظ محیط طبیعی و گسترش فضای سبز و ارتقای منظر شهری کاشت نهال در بوستان‌های سطح منطقه با بهره‌گیری از درختان با نیاز آبی‌کم انجام شد.

برگزاری مراسم روز درختکاری در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره اینکه تبدیل فرهنگ درختکاری به فرهنگ عمومی جامعه ضروری بوده است و در این راستا باید از تمام توان خود استفاده کنیم، تاکید کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است برای اینکه به محیط زیست احترام بگذاریم، و آن را احیا و با دقت بیشتری از آن نگهداری کنیم.

رسالت با بیان اینکه موضوع درختکاری باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در این مسیر بهترین مجری شهروندان هستند، گفت: در ترویج فرهنگ درختکاری باید آموزش را از کودکان شروع کرد و در این راستا تولید محتواهای تأثیرگذار مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری مراسم روز درختکاری در منطقه ۱۲ اصفهان

وی با بیان اینکه کاشت درخت علاوه‌بر حفظ و سلامت طبیعت در هویت شهر نیز تأثیرگذار است، اضافه کرد: با حضور حجت‌الاسلام فیاض امام جمعه شمال شهر اصفهان و معاونان منطقه با بهره‌گیری از شعار «هر جای خالی را با یک درخت پر کنید» مراسم کاشت نهال در محوطه فرهنگسرای معرفت واقع در شهرک نگین برگزار شد.

کد خبر 734310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.