بسیاری از پروژه‌های بلاتکلیف به دلیل نگاه تمرکزگرا در عرصه مدیریتی کشور است

استاندار اصفهان گفت: ام المصائب کشور در حوزه پیشرفت و آبادانی، نگاه تمرکزگرا در حکمرانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی_ پنجشنبه هفدهم اسفند_، در آیین بزرگداشت روز مهندس که با حضور معاونین حوزه عمرانی استانداری در ادوار گذشته برگزار شد، بیان کرد: شایسته است یک شورای مشورتی در حوزه معاونت عمرانی استانداری شکل بگیرد و دغدغه‌ها و مسائل اصلی استان در این شورا مطرح و با نظر پیشکسوتان این حوزه تصمیم‌گیری شود.

وی ادامه داد: در معارف دینی ما توجه بسیاری نسبت به تجربه‌اندوزی شده است لذا می‌طلبد دو بال علم و تجربه را کنار یکدیگر قرار دهیم و از نظر پیشکسوتان نیز در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شویم.

استاندار اصفهان بیان کرد: یکی از معضلات ما این است که به ازای فعالیت‌های انجام شده، گزارش عملکرد نداده‌ایم و بسیاری از مردم نسبت به فعالیت و خدماتی که انجام شده واقف نیستند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تلاش کردیم تا با نگاه به تجربیات گذشته مسائل را به پیش ببریم.

وی ادامه داد: در پروژه تأمین آب استان نیز تلاش کردیم تا از تجربیات گذشته استفاده کنیم و راه‌هایی که جواب نداده بودند را بار دیگر تکرار نکنیم.

استاندار اصفهان متذکر شد: ابتدا برای ما تخمین می‌زدند که تأمین آب استان از دریای جنوب ۱۱ سال به طول می‌انجامد اما اکنون که این پروژه را آغاز کردیم طی یک سال و نیم گذشته بیش از نیمی از مسیر پروژه اجرایی شده است.

مرتضوی گفت: این پروژه بسیار حساس و پر زحمت است اما با تمام توان به این حوزه ورود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تنها یکهزار و ۳۰۰ جوشکار در این پروژه مشغول به فعالیت هستند و کارگاه فنی عظیمی در کشور در حال انجام است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های بلاتکلیف به دلیل نگاه تمرکزگرا در عرصه مدیریتی کشور است، افزود: صدها مسئله داریم که به دلیل همین تمرکزگرایی بلاتکلیف و معطل مانده‌اند.

وی اظهار کرد: ام المصائب کشور در حوزه پیشرفت و آبادانی، نگاه تمرکزگرا در حکمرانی است.

استاندار اصفهان بیان کرد: معتقدیم که پیشرفت‌هایی که در حوزه تأمین آب استان شده است به دلیل نگاه و ورود مستقیم رئیس جمهور است و اگر از نگاه تمرکزگرا در کشور فاصله می‌گرفتیم پیشرفت و آبادانی بیشتری برای آحاد مردم رقم می‌خورد.

گفتنی است در این نشست با حضور معاونین ادوار گذشته استانداری اصفهان، برخی از پروژه‌های کلان اصفهان مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

کد خبر 734090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.