۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
هوای تبریز در وضعیت ناسالم

هوای کلان‌شهر تبریز امروز ‌(پنجشنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۸۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز _پنجشنبه هفدهم اسفند_ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر تبریز شامل باغشمال، آبرسان، هتل مرمر و میدان نماز به ترتیب و به‌طور میانگین با شاخص‌های ۸۶، ۸۵، ۸۴ و ۷۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین وضعیت هوا در ایستگاه شهر جدید سهند در شهرستان اسکو (۳۰ کیلومتری شهر تبریز) با شاخص ۶۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این وضعیت این شاخص نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی است که بر اساس این شاخص، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل، خودداری کنند، افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وجود صنایع آلاینده در آذربایجان‌شرقی از جمله نیروگاه حرارتی تبریز موجب شده است تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی تبریز بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای ساکنان شده است.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 734012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.