مزین شدن دیواره نگاره‌ها و عرشه‌های خیابانی به تصویر شهدای کاشان

فرماندار ویژه کاشان گفت: چهار جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت چاپ و منتشر و دیوار نگاره‌های کاشان به تصویر شهدا مزین می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمدشریف زارعی امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در دهمین نشست ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای کاشان از برپایی گنجینه مقاومت در روز بیست‌ویکم اسفند امسال در خانه تاریخی طباطبایی کاشان خبر داد و اظهار کرد: این گنجینه به همت کمیته المان‌ها، تبلیغات و نمایشگاه‌ها با محوریت شهرداری کاشان است.

وی مزین شدن دیواره نگارها، تبلیغات محیطی و عرشه‌های خیابانی به المان‌ها و تصویر سرداران شهدای والامقام شهرستان کاشان را یادآور شد و گفت: این اقدام پسندیده در ورودی‌های شهر کاشان، بلوارهای امام رضا (ع) و قطب راوندی و سایر نقاط اجرا خواهد شد.

فرماندار ویژه کاشان چاپ تصویر ۲۲۳ شهید پاسدار کاشان و فضاسازی این شهر با این تصاویر را از دیگر اقدام‌های شهرداری کاشان بیان کرد.

۸۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت برای شهدای کاشان منتشر شده است

فرماندار ویژه کاشان گفت: تاکنون نزدیک به ۸۰ کتاب در حوزه ایثار و شهادت برای شهیدان والامقام این شهرستان چاپ و منتشر شده است، این کتاب‌ها باید جمع‌آوری و در مکانی که با عنوان کتابخانه شهدای کاشان در دسترس قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای کاشان در اردیبهشت سال آینده بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان برای هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن این کنگره تاکید و بیان کرد: این شهرستان از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است که برای برگزاری این کنگره ملی باید از آنها بتوان استفاده کرد.

فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه شهدا جانشان را که بهترین سرمایه است در طبق اخلاص نهادند، تاکید کرد: هنرمندان باید با تولیدات هنری عکس، فیلم مستند و انیمیشن فاخر، تأثیرگذار و ماندگار سیره شهدا را در جامعه نشر دهند و تمرکز ویژه بر این مهم داشته باشند.

وی بر جمع‌آوری آثار شهدا با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشان تاکید کرد و گفت: آثار شهدا و وصیت‌نامه‌های آنها باید به طور کامل جمع آوری شود، بانک اطلاعات شهدا نیز به طور کامل در اختیار دبیرخانه کنگره ملی شهدای کاشان قرار گیرد.

در این نشست احکام احمد قربانعلی‌زاده به عنوان مدیر کارگروه هنر، تولیدات چند رسانه‌ای و نشر کنگره و سید علیرضا مساله دبیر کارگروه جمع‌آوری اطلاعات و آثار شهدا نیز قرائت شد.

کد خبر 733871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.