آغاز طرح کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از برگزاری جشن روز درختکاری در باغ فدک خبر داد و گفت: به مناسبت هفته درختکاری، طرح کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در این منطقه آغاز شد.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفته درختکاری از جمله سنت‌های پسندیده‌ای است که سال‌های زیادی توسط شهرداری به‌صورت جدی برگزار شده و گامی بلند برای حفظ و افزایش فضای سبز شهرها و فرهنگ سازی نسل‌های آینده برای مراقبت و افزایش محیط زیست است.

وی افزود: در همین راستا شهرداری این منطقه اقدام به برگزاری جشن روز درختکاری کرده و این مراسم در باغ فدک برگزار شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تاکید کرد: این مراسم با حضور شهروندان و دانش‌آموزان منطقه و مسئولان منطقه برگزار شد و دانش‌آموزان در این مراسم با همکاری کارگران فضای سبز منطقه اقدام به کاشت ۱۰۰ اصله درخت ملیا (زیتون تلخ) کرده‌اند.

سلطان‌آقایی گفت: همزمان با این مراسم نیز شهرداری منطقه اقدام به آغاز طرح کاشت هزار اصله درخت در پارک‌های اصلی و محلی سطح منطقه کرده است.

وی ادامه داد: با وجود مشکل کمبود منابع آبی در سطح استان، شهرداری تلاش کرده تا از درختانی استفاده کند که نیاز کمی به آب داشته باشد، از این‌رو درخت ملیا از جمله درختانی است که بسیار در برابر سرما و کم آبی مقاوم بوده و زیبایی خاصی نیز داشته است و شهرداری برای رفع مشکل آبیاری و داشتن فضای سبزی پربار در سال‌های اخیر از این نوع درخت استفاده می‌کند.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان نیز برای سبز نگه داشتن فضای سبز منطقه و افزایش سرانه فضای سبز یاری رسانند و با مراقبت از درختان و فضای سبز، یاری‌گر شهرداری باشند.

کد خبر 733850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.