پیگیر پرداخت عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی به شهرداری‌های استان اصفهان هستیم

استاندار اصفهان گفت: در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، پیگیری‌های بسیاری در سطح استانی و ملی انجام شده و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز _ چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در آئین گردهمایی شهرداران استان، ضمن قدردانی شهرداران در برگزاری انتخابات، اظهار کرد: اگر همت و همکاری شهرداران استان در برگزاری انتخابات نبود، نمی‌توانستیم در عرصه این رویداد مهم سربلند باشیم.

وی در خصوص پرداخت جرایم عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی به شهرداری‌ها که مورد درخواست شهرداران در این نشست بود، گفت: در این خصوص پیگیری‌های بسیاری در سطح استانی و ملی انجام شده و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

مرتضوی عنوان کرد: شنبه هفته جاری نیز با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص صحبت کردیم و مجدداً گزارش اخطارهایی که به واحدهای صنعتی داده شده بود ارسال و مقرر شد هفته آینده با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور این مسئله مطرح و جمع بندی شود.

وی ضمن تأکید بر آمادگی شهرداری‌های استان در ایام پیش‌رو، خاطرنشان کرد: لحظات و ایام پایان سال را می‌گذارنیم، لذا شهرداران نسبت به این موضوع توجه و اهتمام لازم را داشته باشند و محیا کردن شهرها برای استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان را در دستور کار قرار دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش شهرداران در خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: بخش قابل توجهی از اتفاقات مبارکی که در کشور می‌افتد توسط شهرداران با هدف خدمت به مردم رقم می‌خورد.

مرتضوی افزود: در سال‌جاری از هفته دولت تا ایام پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۳۳ هزار پروژه با اعتبار ۶۰۰ همت در سطح کشور آماده بهره‌برداری شد که بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده بود که بسیار ارزشمند است و رضایتمندی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد مردمی در دولت سیزدهم، افزود: شهرداران استان نسبت به مأموریت مهم خدمت‌رسانی در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا فعالیت شهرداران منجر به تقویت سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر کشور در راستای جمع‌آوری معتادین متجاهر نیز اظهار کرد: طبق این مصوبه، شهرداران بایستی حسب جمع‌آوری معتادین متجاهر به کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ کمک کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: این مصوبه توسط شهرداری‌های استان به صورت کامل دنبال شود زیرا در غیر این صورت جامعه مخاطب این طرح که بایستی در قالب ماده ۱۶ مورد صیانت، آمادگی و احیا مجدد قرار بگیرند از دست خواهند رفت و آسیب جدی می‌بینند.

مرتضوی در خصوص سامانه‌های تعریف شده در شهرداری‌ها نیز عنوان کرد: سامانه‌هایی که در شهرداری و دفتر شهری با هدف خدمت رسانی فعال می‌شوند بایستی هدف کسب رضایت مردمی را دنبال کنند.

وی ادامه داد: در این راستا به نحوی عمل شود که عقلانیت، تدبیر، مدیریت و اعمال حاکمیت توسط اینگونه سامانه‌ها شأن اصلی مأموریت که خدمت‌رسانی سریع و کاربردی به مردم است مخدوش نشود.

کد خبر 733834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.