بیشترین حوادث چهارشنبه سوری مربوط به گروه سنی ۵ تا ۱۹ سال است

اپیدمیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیشترین حوادث چهارشنبه سوری مربوط به گروه سنی پنج تا ۱۹ سال است.

فاطمه سادات عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انجام مطالعه‌ای هشت ساله در خصوص حوادث چهارشنبه سوری اظهار کرد: با توجه به افزایش اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، همچنان بروز حوادث چهارشنبه سوری در کشور بالا است.

وی با بیان اینکه تعداد این حوادث طی سال‌های ۸۸ تا ۹۵، حدود ۳۰ هزار نفر بوده است، افزود: بیشترین بروز حوادث مربوط به سال ۹۵ با ۳۸.۴ درصد هزار نفر بوده است و کمترین آن مربوط به سال ۹۱ با ۲۲.۴ در ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

اپیدمیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: میزان بروز حوادث در تمام سال‌های مورد بررسی در زنان نسبت به مردان کمتر است و بیشترین فراوانی حوادث چهارشنبه سوری مربوط به استفاده از ترقه با ۴۸.۱ درصد و پس از آن استفاده از کپسول با ۹.۸۷ درصد و استفاده از آتش با ۸.۸۸ درصد بود و در بقیه سال‌ها نیز بیشترین فراوانی حوادث مربوط به همین سه نوع وسیله بوده است.

عسگریان با بیان اینکه بیشترین حوادث چهارشنبه سوری مربوط به گروه سنی ۵ تا ۱۹ سال است، اظهار داشت: مطالعات زیادی در سراسر جهان روی حوادث ناشی از برگزاری جشنواره‌های مردمی انجام شده است، اما آنچه مشهود است این است که میزان بروز حادثه در حوادث چهارشنبه سوری به نسبت بالا است.

وی ادامه داد: در بیشتر جشنواره‌ها مراسم آتش‌بازی در مکان مشخصی و توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود و مردم نظاره‌گر آن هستند، در حالی که در کشور ما آتش‌بازی توسط خود مردم به خصوص نوجوانان انجام می‌شود و علاوه بر اینکه تجربه کافی ندارند، از وسایلی استفاده می‌کنند که از ایمنی کافی نیز برخوردار نیستند، همچنین بخشی از حادثه مربوط به افرادی است که حین ساختن این وسایل دچار آسیب می‌شوند.

کد خبر 733829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.