بعضی تذکرات موجه شورای شهر هیچ اقدام یا پاسخ موثری نداشته است

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: بعضی تذکرات موجه اعضای شورای اسلامی شهر هنوز هیچ اقدام یا پاسخ موثری از سوی شهردار نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار شامگاه سه‌شنبه _پانزدهم اسفند_ در نطق پیش از دستور صدوپنجاه‌وهفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر، خطاب به مدیریت شهری در باب صیانت از تکالیف نظارتی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: بعضی تذکرات موجه ما هنوز هیچ اقدام یا پاسخ مؤثری نداشته است.

وی افزود: مواردی همچون ساخت‌وساز غیرمجاز، اصلاح اساسنامه دانشگاه علمی‌کاربردی، نظام جبران خدمات، تعاونی اعتبار، توافقات دانشگاه آزاد، ترک فعل مدیران، عدول از تبصره‌ها و مصوبات شورا، تخلفات پیمانکاری پاک‌روبی مناطق، نقض تعهدات پیمانکاران تفکیک در سازمان پسماند، گزارش نتایج مناقصه و مزایده حیات وحش، نقض طرح ملی اکوپارک، تفویض اختیارات سال ۱۴۰۲، مجوز خرید اتوبوس‌های برقی، بسته‌های معیشتی و کسری پرداخت رفاهی کارکنان باید بررسی شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: چنانچه ایرادات قانونی مطرح شده از سوی اعضای شورا با مشورت، تذکر یا حتی سوال اینگونه مسکوت یا حل‌نشده بماند، این موارد کی و کجا بنا است که تعیین تکلیف شود؟

چپردار خطاب به شهردار تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های موجود برخی معاونان، مدیران ستادی، مدیران سازمان‌ها و مناطق شهرداری در حمایت از کاندیداها در مغایرت ماده ۷۳ قانون انتخابات، موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم و ماده ۷۴ در راستای بند ۳ سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی ۱۴۰۲/۰۵/۱ مجلس شورای اسلامی تخطی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اسامی و گزارش‌ها محفوظ می‌ماند تا اقدام شهردار، تکالیف ادارات کل بازرسی و حراست در بررسی و برخورد با مدیران خاطی ملاحظه شود و در غیر این صورت اسامی معاونان، مدیران و موارد تخلفات، همان‌گونه که حین انتخابات به شهردار تذکر داده بودم، از همین تریبون رسمی قرائت خواهد شد، البته نفس حضور در انتخابات و مشارکت با رانت و منفعت‌طلبی متفاوت است که هر انسان عاقلی، تمایز آن را می‌فهمد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: شائبه و ابهام برخورداری از امکان و رانت پیمانکاری‌های خدمات شهری، بهره‌برداری از آرای پاکبانان، سبزبانان، مهندسی حضور تا پای صندوق‌ها و عکس و استوری در حمایت از گزینه‌های خاص مواردی نیست که بشود از شائبه تحقق آن نیز به سادگی گذشت یا حداقل من به عنوان عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در پیگیری آن هیچ ملاحظه‌ای نخواهم داشت.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: شهردار از صدر تا ذیل معاونت و مدیران کل خدمات شهری باید هزینه اقدامات و جلسات محتمل رانتی را بپردازند، اگر این شبهات صحت داشته باشد، تکلیف روشن‌تر از روشن است.

چپردار ادامه داد: بررسی دقیق و برخورد قاطع سبب ممانعت از تکرار این رویه‌های نادرست خواهد شد و برای این شورا هیچ ملاحظه‌ای به‌جز تکمیل پروژه‌های جاری، اصلاح ناکارآمدی، پایان بی‌تدبیری، برچیدن تخلفات و لغو انتصابات غلط اولویت ندارد.

وی تصریح کرد: واقعیت آن است که اداره شهرداری این کلان‌شهر با سوءاستفاده از ملاحظات، بی‌تدبیری، بی‌خیالی و روزمرگی میسر نمی‌شود، به‌رغم آنکه زمان زیادی از عمر شورای ششم باقی نمانده است و برخی این بهانه را دستاویز استمرار مدیریت‌های بلااثر خود در مدیریت شهری فرض کرده‌اند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: مدت زمان مدیریت‌ها مهم نیست، اندازه همت و شایستگی مدیر، مصلحت ماندن یا رفتن را تعیین می‌کند. آستانه ملاحظات حدی دارد، اگر کارآمدی یا اصلاح رویه‌ها محقق نشود، به اندازه یک روز تعلل جایز نیست.

چپردار ادامه داد: من به سهم خود در شورای اسلامی شهر در این باب ملاحظه‌ای به‌جز نفع مردم، اصلاح رویه‌های نادرست و کارآمدی نخواهم داشت.

کد خبر 733651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.