۳۰۰۰ اصله نهال در شهرهای محمدیه و مهرگان غرس شد

۳۰۰۰ اصله نهال در شهرهای محمدیه و مهرگان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری غرس شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آئین کاشت نهال به مناسبت گرامیداشت «روز درختکاری» در شهرهای محمدیه و مهرگان با حضور امام جمعه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه و مسئولان محلی امروز -سه‌شنبه ۱۵ اسفند- برگزار شد و طی این مراسم سه هزار اصله نهال در شهرهای محمدیه و مهرگان به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری غرس شد.

محمد پیری، شهردار محمدیه در این مراسم ضمن تبریک روز درختکاری اظهار کرد: نقش مدیریت شهری محمدیه و مهرگان در ایجاد فضاهای شاداب و با نشاط در جامعه بسیار تأثیرگذار و پررنگ است چون شهر یک موجود زنده بوده و به همین علت ایجاد نشاط و شادابی در آن جزئی از وظایف مهم مدیریت شهری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و کارکردهای مهم فضای سبز شهری اضافه کرد: با توجه به اینکه درخت و فضای سبز موجب آبادانی و زیباسازی شهرها می‌شود، در این راستا شهرداری محمدیه اقدام به کاشت بیش از ۳ هزار اصله درخت کرده است.

شهردار محمدیه در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با توجه به اینکه مسائل زیست محیطی را از اولویت‌های مهم کشور می‌دانند و هرساله شاهد این هستیم ایشان به طور شخصی به کاشت درخت اقدام کرده و بر ضرورت اهمیت کاشت درخت و نقش آن در توسعه و آبادانی و شور نشاط در جامعه تأکید می‌نمایند و شهرداری هم در این راستا گام برداشته است.

پیری با بیان اینکه فضای سبز یکی از مهمترین زیرساخت‌های اجتماعی هر شهر است، گفت: نقش فضای سبز و درختان در حفظ محیط زیست شهری بر کسی پوشیده نیست و با توجه به شرایط آب هوایی شهر محمدیه و مهرگان درختان نقش بسیار مهمی را در زندگی شهری و اجتماعی ایفا می‌کنند.

وی در ادامه به تشکیل ستاد استقبال از نوروز و بهار در شهرداری محمدیه اشاره کرد و یادآور شد: هدف از تشکیل این ستاد برنامه‌ریزی کیفی و ساماندهی مبلمان شهری و ارائه خدمات بهینه و شایسته به شهروندان و استقبال مطلوب از مسافران نوروزی است.

کد خبر 733621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.