با فروشگاه‌های متخلف در طرح فجرانه برخورد می‌شود

آن‌طور که مشاور رسانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان می‌گوید با فروشگاه‌های متخلف در طرح فجرانه برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بعضی از فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ فجرانه اقدام به فروش کالاهایی به غیر از اقلام یازده‌گانه داشته‌اند، اما همان کالاهای تعیین‌شده دولت را ثبت کرده‌اند در صورتی که به مشتری نفروخته‌اند؛ به نوعی کلاهی بر سر دولت گذاشته‌اند و برای فرد ناآگاه خرید برنج و سایر اقلام از ۱۱ قلم کالا را ثبت می‌کنند.

حال پرسش آن است چگونه این فروشگاه‌ها با وجود نفروختن کالاهای یارانه‌ای، ثبت فروش را در فاکتور یارانه فجرانه انجام می‌دهند و مورد مهم آنکه چه برخوردی با آن‌ها می‌شود؟

شاهین حدادی‌پور، مشاور رسانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌طور قطع طرح فجرانه در راستای حفظ امنیت غذایی است و اگر هدف دولت خرید هر نوع کالایی به‌غیر از ۱۱ قلم تعیین‌شده بود از روش‌های دیگر استفاده می‌کرد.

وی افزود: بر این اساس چنانچه با نظارت‌ها و گزارش‌های موجود مشخص شود فروشگاهی در این زمینه از اهداف اجرای طرح، انحرافاتی داشته است، ترمینال آن فروشگاه قطع خواهد شد، زیرا تأکید دولت حفظ امنیت غذایی توسط این یارانه تشویقی است.

مشاور رسانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اجرای نخستین دوره از این طرح که از هفدهم بهمن آغاز شده است و تا هفدهم اردیبهشت هم ادامه دارد و بدون شک ایراداتی در روند اجرا وجود داشته است که با تدابیر انجام‌گرفته در دوره‌های بعدی این مشکلات رفع خواهد شد و با شرایط مطلوب‌تری در راستای حفظ و ارتقای امنیت غذایی ۷ دهک مشخص‌شده روبه‌رو خواهیم بود.

حدادی‌پور اظهار کرد: اگر مشخص شود فروشگاهی کالایی به‌غیر از اقلام مشخص‌شده را در این طرح عرضه کرده است با قطعی ترمینال و حتی محرومیت چند روزه از فعالیت مواجه خواهد شد که در نهایت این موضوع به زیان فروشگاه منتهی می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: به‌طور قطع طرح فجرانه در راستای حفظ امنیت غذایی است و اگر هدف دولت خرید هر نوع کالایی به غیر از ۱۱ قلم تعیین‌شده بود، از روش‌های دیگری استفاده می‌کرد.

کد خبر 733530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آقا کالا نمیدن میگن اول باید با کارت خودت اندازه 2 میلیون خرید کنی بعد سهمیه کالا برگ تعلق میگیره