تشکیل ۵۵۷ پرونده قاچاق در گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در خصوص کشفیات خود گمرک به تشکیل ۱۱۳ فقره پرونده قاچاق اشاره کرد و گفت: ۴۴۴ پرونده‌ قاچاق کشف شده از طریق دیگر دستگاه‌ها بوده که به گمرک ارجاع داده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده امروز _دوشنبه، چهاردهم اسفند_ در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت کالاهای قاچاق مکشوفه، اظهار کرد: در این رابطه دو نوع کشفیات داریم، کشفیاتی که خود گمرک کاشف آن است و کشفیاتی که از طریق سایر نهادها و دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و پرونده‌ها به گمرک ارجاع داده می‌شود.

وی در خصوص کشفیات خود گمرک به تشکیل ۱۱۳ فقره پرونده اشاره کرد و افزود: به لحاظ تعداد پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال ۵۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۶۰۵ درصدی ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه از رشد ۳۸۷ درصدی جریمه سخن گفت و افزود: عمده کالاهای مکشوفه کالاهای تعزیراتی همچون کودهای شیمیایی و همچنین کالاهای عوارضی است.

وی تعداد پرونده‌های قاچاق کشف شده از طریق دیگر دستگاه‌ها را ۴۴۴ پرونده عنوان کرد و افزود: از نظر تعداد پرونده ۲۰ درصد و همچنین از نظر ارزش ریالی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده تصریح کرد: عمدتاً کالاهای کشف شده از طریق سایر دستگاه‌ها، کالاهای وارداتی همچون لوازم خانگی، آرایشی و… است که از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شود.

کد خبر 733291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.