دشمن به جز رسانه هیچ ابزاری برای مقابله ندارد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دشمن به جز رسانه هیچ ابزاری برای مقابله ندارد و امروز نبرد رسانه است و رسانه‌های ما اثبات کردند که با اطلاع رسانی دقیق می‌توان مردم را آگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند _ در نهمین نشست خبری ستاد انتخابات استان با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: دشمن به جز رسانه هیچ ابزاری برای مقابله ندارد.

وی افزود: دشمن قصد دارد که مردم را از رشد و پیشرفت باز دارد و به آنها القا کند که مردم ایران به قله نمی‌رسند، امروز نبرد رسانه است و رسانه‌های ما اثبات کردند که با اطلاع رسانی دقیق می‌توان مردم را آگاه کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: رسانه‌های ما به دلیل اصالت و پاکی تنها حقایق را منتشر کردند و درخواست ما همیشه از رسانه‌ها این بوده که آنچه هست را منتشر کنند.

وی اضافه کرد: در جریان انتخابات اطلاع رسانی منظم داشتیم، از خردادماه ستاد انتخابات با حکم استاندار فعالیت خود را آغاز کرد، اجرای قوانین جدید مانند پیش ثبت نام و تعریف ۳۲ گام برای اجرای انتخابات از جمله اقدامات بود.

شعبانی بیان کرد: تفاوت برگزاری انتخابات در این دوره با دوره‌های پیشین، تعریف پیش ثبت نام، تشکیل هیئت‌های استانی نظارت بر تبلیغات و تعیین قانون شفافیت مالی بود.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شد که برخی جریان‌های سیاسی برای تحریم انتخابات فعالیت کنند؛ اما با این وجود هزار و ۶۱ تن در استان برای پیش ثبت نام مشارکت کردند که بیشتر آنها جوانان بودند و این امر نشان دهنده امید به آینده و اعتماد به نفس قشر جوان است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ابراز کرد: دغدغه ما میزان مشارکت حداکثری مردم بود، زیرا القای دشمن در راستای کاهش مشارکت بود که نتیجه نداد و ۲۰ هزار نفر در استان نسبت به دوره قبل رشد مشارکت را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: فضای گرم انتخاباتی نشان از بازیگردانی اصلی انتخابات توسط مردم دارد، فضای انتخابات قابل مهندسی شدن نیست، زیرا مردم تصمیم می‌گیرند که چه کسی در این عرصه باشد یا نباشد؛ در نتیجه در صورت انتخاب درست مردم پیشرفت کشور را شاهد خواهیم بود.

شعبانی اذعان کرد: در حوزه امنیت انتخابات هیچ مشکلی نداشتیم؛ با همکاری خود داوطلبان موضوع خاصی به وجود نیامد؛ همچنین در حوزه سلامت انتخابات تلاش‌های زیادی مانند بی‌طرفی ۳۲ هزار مجری در حوزه انتخابات را داشتیم.

وی بیان کرد: آمار کل واجدین شرایط رأی دهی در استان مربوط به تمامی افرادی است که کد ملی استان را دارند و مهاجرت در این آمار لحاظ نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: بر این اساس یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ واجد شرایط رأی دهی داشتیم که از این تعداد ۸۳۰ هزار و ۱۸۲ آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ خانم بودند، لازم به ذکر است که ۲۰۹ کاندیدا در انتخابات برگزار شده به رقابت پرداختند.

آمار کلی هر حوزه انتخابیه در کرمانشاه‌

وی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، ۷۷ هزار و ۳۳۹ واجد شرایط رأی دهی داشتیم، ۴۵ هزار و ۲۳۳ رأی در این حوزه اخذ شد که ۴۳ هزار و ۴۰۶ رأی صحیح بود، در نتیجه سید جواد حسینی کیا با کسب یازده هزار و ۱۲ رأی، ۲۵/۳۷ درصد آرا را کسب کرد و منتخب اعلام شد، در این حوزه انتخابیه آمار مشارکت ۵۸/۷۵ درصد بود.

شعبانی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین، ۲۰۴ هزار و ۸۰۶ واجد شرایط رأی دهی داشتیم، ۱۰۱ هزار و ۲۲۲ رأی در این حوزه اخذ شد که ۹۵ هزار و ۴۸۱ رأی صحیح بود، در نتیجه وحید احمدی با کسب ۳۲ هزار و ۵۷۶ رأی معادل ۳۴/۱۱ درصد آرا منتخب اعلام شد، در این حوزه انتخابیه آمار مشارکت ۴۹/۴۲ درصد بود.

وی گفت: در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی، ۱۷۵ هزار و ۳۵ واجد شرایط رأی دهی داشتیم، ۶۷ هزار و ۲۹۷ رأی اخذ شد که ۵۷ هزار و ۷۵۴ رأی صحیح بود، در نتیجه رستگار یوسفی با کسب ۲۵ هزار و ۷۷۱ رأی معادل ۴۴/۶۲ درصد آرا، منتخب اعلام شد، آمار مشارکت در این حوزه انتخابیه ۳۸/۴۴ درصد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو، ۱۶۱ هزار و ۸۱۶ نفر واجد شرایط رأی دهی بودند، ۷۵ هزار و ۹۶۳ رأی اخذ شد که ۷۱ هزار و ۵۱۳ رأی صحیح بود، در نتیجه مجتبی بخشی‌پور با کسب ۳۰ هزار و ۵۳۷ رأی معادل ۴۲/۷ درصد آرا منتخب اعلام شد، آمار مشارکت در این حوزه انتخابیه ۴۶/۹۴ درصد بود.

وی افزود: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، ۱۴۶ هزار و ۸۱۷ نفر واجد شرایط رأی دهی بودند، ۷۶ هزار و ۳۶۴ رأی اخذ شد که ۷۲ هزار و ۳۶۷ رأی صحیح بود، در نتیجه فتح‌الله حسینی با کسب ۳۸ هزار و ۴۳۴ رأی معادل ۵۳/۱ درصد آرا منتخب اعلام شد، آمار مشارکت در این حوزه انتخابیه ۵۲/۰۱ درصد بود.

شعبانی عنوان کرد: در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۸۷۵ هزار و ۶۰۸ نفر واجد شرایط رأی دهی بودند، ۲۷۷ هزار و ۳۷۳ رأی اخذ شد که ۲۴۳ هزار و ۷۴۵ رأی صحیح بود، در نتیجه محمد رشیدی با کسب ۶۱ هزار و ۵۸ رأی معادل ۲۵/۰۵ درصد آرا منتخب اعلام شد، میزان مشارکت در این حوزه انتخابیه ۳۱/۶۸ درصد بود.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه دارای سه کرسی در مجلس هستیم برای ۲ نفر باقی مانده به میزان ۲ برابر کرسی‌ها یعنی ۴ نفر به دور دوم راه می‌یابند. در نتیجه عبدالرضا مصری با کسب ۴۷ هزار و ۶۷۱ رأی معادل ۱۹/۵۶ درصد آرا، فضل الله رنجبر با کسب ۳۴ هزار و ۱۳۸ رأی معادل ۱۴/۰۱ درصد آرا، جهانبخش امینی با کسب ۳۱ هزار و ۷۸۲ رأی معادل ۱۳/۰۴ درصد آرا و ابراهیم رحیمی زنگنه با کسب ۲۹ هزار و ۹۸۶ رأی معادل ۱۲/۰۳ درصد آرا به دور دوم راه یافتند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص آمار انتخابات مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ۴۲۶ هزار و ۳۷۷ رأی مأخوذه صحیح، ۲۰۸ هزار و ۸۳۰ رأی باطله مأخوذه و هشت هزار و ۴۸۵ رأی باطله غیر مأخوذه داشتیم.

کد خبر 733277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.