کاهش محبوبیت بایدن/ زنگ خطر برای دموکرات‌ها به صدا درآمد

نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشته است: نتایج چهار نظرسنجی اخیر ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد که احتمال پیروزی دونالد ترامپ بیشتر از جو بایدن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشریه آمریکایی پولیتیکو نوشته است که این آخر هفته نتایج نامطلوب نظرسنجی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یکی پس از دیگری منتشر می‌شدند. پس از نارضایتی اولیه دموکرات‌ها از نتایج نظرسنجی نیویورک تایمز که نشان می‌داد رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، جو بایدن چهار امتیاز از رقیبش دونالد ترامپ عقب افتاده، روز یکشنبه سه نظرسنجی اساسی دیگر نیز با نتایجی مشابه نشان دادند که ترامپ در سایه نارضایتی عمیق از عملکرد جو بایدن پیشتاز است.

کاهش محبوبیت بایدن/ زنگ خطر برای دموکرات‌ها به صدا درآمد

بر اساس گزارش این نشریه، وقتی صحبت از دونالد ترامپ می‌شود، با توجه به عملکرد او در کاخ سفید و خروج پر آشوبش، کسی دیگر او را دست کم نمی‌گیرد. نظرسنجی‌ها توانایی پیش‌بینی ندارند، همان‌طور که کاخ سفید و تیم بایدن پس از هر نظرسنجی جدید به سرعت به رسانه‌ها و دموکرات‌های نگران تذکر می‌دهند. آن‌ها همچنین گفته‌اند که انتظار دارند زمانی که وقتش برسد، رأی‌دهندگان تصمیم خواهند گرفت که بایدن را به جای ترامپ انتخاب کنند.

مایکل تایلر، مدیر ارتباطات ستاد انتخابات بایدن در بیانیه‌ای گفت: «نظرسنجی‌ها همچنان با نحوه رأی‌دهی آمریکایی‌ها مغایر است و دائماً دونالد ترامپ را بیش از انتظار برآورد و بایدن را دست کم می‌گیرند. رفتار واقعی رأی‌دهندگان چه در انتخابات ویژه و چه در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری، خیلی بیشتر از هر نظرسنجی به ما اطلاعات می‌دهد و داستان بسیار واضحی را روایت می‌کند. جو بایدن و دموکرات‌ها همچنان از نظر عملکرد سرتر از رقیب خود هستند، در حالی که دونالد ترامپ و حزبی که او رهبری می‌کند، ضعیف هستند، پول کم دارند و تفرقه شدیدی میان آن‌ها است.»

به گفته پولیتیکو، با این حال به نظر می‌رسد رأی‌دهندگان در نظرسنجی‌ها بارها و بارها پیام‌های مشابهی را ابراز کرده‌اند. در ادامه به برخی از این زنگ‌های هشدار برای بایدن در نظرسنجی‌ها اشاره خواهد شد:

سن و توانایی ذهنی و جسمی

نشریه پولیتیکو نوشته است که رأی‌دهندگان همچنان نگران سن و تیزهوشی بایدن هستند. ۴۵ درصد از کسانی که در نظرسنجی نیویورک تایمز پاسخ دادند گفتند که سن بایدن «مشکل بزرگی است که باعث می‌شود او قادر به انجام وظایف رئیس‌جمهوری نباشد»، در حالی که ۲۶ درصد گفتند که «سن بالا او را ناکارآمد می‌کند، اما او هنوز هم می‌تواند از عهده کار ریاست‌جمهوری برآید.» تنها ۲۵ درصد گفتند که تا حدودی یا به شدت با پیش‌فرض سوال موافق نیستند.

علی‌رغم گاف‌ها و تپق‌های خود ترامپ (در روز شنبه در کارولینای شمالی، او اوباما را به عنوان رئیس‌جمهور فعلی معرفی کرد) و این واقعیت که او در ۷۷ سالگی، تنها چهار سال از بایدن کوچک‌تر است، بیش از نیمی (۵۵ درصد) از کسانی که در نظرسنجی تایمز شرکت کردند، گفتند که تا حدودی یا به‌شدت مخالف هستند که سن او موجب شده است که او در انجام وظایف ریاست‌جمهوری ناکارآمد یا ناتوان باشد.

در نظرسنجی یکشنبه سی‌بی‌اس نیوز / ‏ یوگاو، ۴۵ درصد گفتند که فقط ترامپ از نظر جسمی سالم است تا بتواند به عنوان رئیس‌جمهور خدمت کند، در حالی که ۱۷ درصد گفتند فقط بایدن سالم است. تقریباً ۲۹ درصد گفتند هیچ‌کدام و ۴۳ درصد گفتند که فقط ترامپ برای یک دوره دیگر آمادگی ذهنی دارد، در حالی که این آمار برای بایدن ۲۶ درصد بود.

اقتصاد

به گفته این نشریه، علیرغم ماه‌ها خبرهای خوب اقتصادی و «فرود نرم» طولانی مدت ناشی از تورم پس از کرونا، به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها نمی‌توانند این حس را رها کنند که اقتصاد در وضعیت نامساعدی قرار دارد. نزدیک به ۷۴ درصد از کسانی که در نظرسنجی نیویورک تایمز شرکت کردند، گفتند که اقتصاد امروز در وضعیت نامناسبی قرار دارد، در حالی که ۲۶ درصد آن را به عنوان خوب یا عالی طبقه‌بندی کردند.

همچنین در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز، ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که اقتصاد امروز در شرایط بسیار خوب یا نسبتاً خوب است، در حالی که ۵۷ درصد گفتند که شرایط فعلی بسیار بد یا نسبتاً بد است. علی‌رغم یک سقوط اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا در آخرین سال ریاست‌جمهوری ترامپ، ۶۵ درصد اقتصاد دوره ترامپ را بسیار یا نسبتاً خوب می‌دانند، در حالی که تنها ۲۸ درصد آن را بسیار یا نسبتاً بد به یاد می‌آورند.

نظرسنجی جدید وال‌استریت ژورنال نشان داد درصد رأی‌دهندگانی که می‌گویند اقتصاد طی دو سال گذشته بهتر شده و امور مالی شخصی آن‌ها در مسیر درستی قرار گرفته است، افزایش یافته است، اما این نظرسنجی همچنین منفعت کمی برای بایدن در چشم‌انداز مثبت نشان داد.‌

کاهش محبوبیت بایدن/ زنگ خطر برای دموکرات‌ها به صدا درآمد

مسئله مهاجران

موضوع اصلی برای رأی‌دهندگان در نظرسنجی وال‌استریت ژورنال، مهاجرت بود: ۲۰ درصد در پاسخ به اینکه مهم‌ترین مسئله وقتی به ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ فکر می‌کنند چیست این گزینه را انتخاب کردند، که بیشتر از اقتصاد (۱۴ درصد) یا سقط جنین (۸ درصد) است. اگرچه بایدن گفتمان خود را در مورد این موضوع تشدید کرده است و جمهوری‌خواهان کنگره را که به‌تازگی لایحه مرزی دو حزبی را مسدود کرده‌اند مقصر دانسته است، به نظر می‌رسد رأی‌دهندگان همچنان معتقدند که ترامپ برای جلوگیری از جریان عبور مهاجران اقدامات بیشتری انجام خواهد داد.

۴۵ درصد از کسانی که در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز شرکت کردند، وضعیت را بحرانی می‌دانند و نیمی از آن‌ها فکر می‌کنند که دومین دوره ریاست‌جمهوری بایدن به معنای افزایش تعداد مهاجرانی است که از مرز می‌آیند. ۲۲ درصد پیش‌بینی کردند که دور دوم ریاست‌جمهوری بایدن باعث کاهش عبورها از مرز خواهد شد. در عین حال، تقریباً سه‌چهارم پاسخ‌دهندگان (۷۲ درصد) فکر می‌کنند که دور ترامپ دوم منجر به کاهش مهاجرانی که قصد عبور از مرز جنوبی را دارند می‌شود. تنها ۹ درصد فکر می‌کنند که پیروزی ترامپ به معنای تلاش‌های بیشتر برای عبور است.

افزایش حداقلی محدودیت‌ها در مرز، حمایت قابل توجهی را در نظرسنجی نیویورک تایمز به دست آورد. نیمی از پاسخ‌دهندگان گفتند که به‌شدت یا تا حدودی از دشوارتر شدن پناهندگی برای مهاجران در مرزهای جنوبی در ایالات متحده حمایت می‌کنند. در مقایسه با ۴۳ درصد که تا حدودی یا به شدت با این ایده مخالف هستند.

رقابت تن به تن

ترامپ در هر چهار نظرسنجی مهم این آخر هفته بایدن را در یک رقابت تن به تن شکست داد اما تنها با اختلاف چند امتیاز؛ در دو نظرسنجی (نظرسنجی نیویورک تایمز و فاکس نیوز) نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی در رقابت تن به تن با بایدن از ترامپ قوی‌تر است، اما ترامپ در انتخابات درون حزبی همچنان پیشتاز است و هیلی احتمالاً در رویداد «سه‌شنبه فوق‌العاده» توسط رئیس‌جمهور سابق شکست خواهد خورد.

نشریه پولیتیکو در پایان نوشته است که هنوز هشت ماه به انتخابات نوامبر باقی مانده است، ترامپ هنوز به‌طور رسمی نامزدی حزبش را تضمین نکرده است و هر یک از ۹۱ کیفرخواست قضائی که او در حال حاضر با آن مواجه است می‌تواند مسیر انتخابات را تغییر دهد، اما زمانی که این بایدن و ترامپ را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهیم، بایدن مرتب از رئیس‌جمهور سابق عقب می‌افتد.

کد خبر 733225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.