بیش از ۷۰ شرکت پخش مواد غذایی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بیش از ۷۰ شرکت پخش مواد غذایی در سطح استان خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد اشرفی امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه امروز برای اولین بار مشکلات شرکت‌های پخش مواد غذایی استان در این کارگروه مطرح شد، اظهار کرد: یکی از این مشکلات، مالیات است و در همین راستا مصوب شد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی این موضوع به صورت مصداقی و با محوریت صمت، امور مالیاتی با حضور نماینده‌ای از معاونت اقتصادی استانداری مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد سایت یا مکان مستقل برای راه‌اندازی و مستقر شدن شرکت‌های پخش از دیگر دغدغه‌های مطرح شده بود، افزود: با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی در آینده نزدیک شاهد تخصیص زمین در شهرک صنعتی برای استقرار شرکت‌های پخش خواهیم بود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه نظارت بر روند صدور مجوز و فعالیت مراکز پخش به‌ویژه مراکز پخش فاقد مجوز در استان را ضروری خواند و افزود: در همین راستا مقرر شد سازمان صمت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه با کمک این صنف ساماندهی و پالایش شرکت‌های پخشِ بدون مجوز در سطح استان را انجام دهند.

وی با اشاره به مشکل تأمین سوخت خودروهای پخش تصریح کرد: افرادی که در سطح شهر اقدام به پخش مواد غذایی می‌کنند باید ابزار فنی مجهز به سیم‌کارت را داخل خودروها نصب کنند، اما با توجه به اینکه این تجهیزات دچار کمبودهایی است، مقرر شد تا زمان تأمین این تجهیزات، با همکاری شرکت پخش و سازمان صمت و تأیید عملکرد این ناوگان، طی یک ماه آینده بتوانیم مقداری از سوخت مورد نیاز آنان را تأمین کنیم تا دغدغه‌ای برای تحویل کالا نداشته باشند و پخش مواد غذایی در سطح استان دچار مشکل نشود.

اشرفی از فعالیت بیش از ۷۰ شرکت پخش مواد غذایی در خراسان‌جنوبی خبر داد که سطح فعالیت آنان متفاوت است و به‌صورت درون‌شهری و برون‌شهری به هم‌استانی‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

کد خبر 733198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.