انفجار ترقه‌ در دست یک جوان مرندی

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌ شرقی گفت: انفجار ترقه دست‌ساز، جوان ۲۱ ساله اهل شهرستان مرند را مصدوم و راهی بیمارستان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی‌نیا ظهر امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جوان ۲۱ ساله که در یک منزل مسکونی در شهر مرند قصد تهیه ترقه دست‌ساز را داشت، به علت انفجار ترقه از ناحیه اندام‌های فوقانی و صورت مصدوم شد.

وی افزود: پس از ارائه گزارش مورد انفجار ترقه‎ دست‌ساز به مرکز پیام اورژانس استان، کارشناسان به محل حادثه رهسپار شدند.

سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: فرد مصدوم پس از اقدامات درمانی مؤثر توسط کارشناسان اورژانس برای روند بهبود درمان به بیمارستان مرند منتقل شد.

به گزارش ایمنا، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شاهد افزایش تعداد مصدومان ناشی از انفجار مواد محترقه در مناطق مختلف استان هستیم و این در حالی است که انواع ترقه‌های انفجاری خطرناک به صورت آزادانه در بازار و مغازه‌ها به فروش می‌رسد و اقدامات مؤثر و بازدارنده‌ای از سوی نهادهای انتظامی و قضائی در این خصوص صورت نمی‌گیرد و سودجویان به‌صورت علنی اقدام به خرید و فروش و توزیع مواد آتش‌زا و انفجاری در مکان‌های عمومی و بازارهای مناطق مختلف استان می‌کنند.

انتظار شهروندان از مسئولان ذی‌ربط این است که برای کنترل و به حداقل رساندن صدمات و تلفات چهارشنبه آخر سال و حفظ امنیت روانی و نظم در جامعه، با مراکز فروش و توزیع مواد محترقه برخورد مؤثر صورت گیرد.

از طرفی خانواده‌ها نیز باید مراقب فرزندان خود باشند و آن‌ها را از خرید و نگهداری مواد منفجره در منازل مسکونی بازدارند تا شاهد اتفاقات ناگوار در روزهای پایانی سال نباشیم.

کد خبر 733196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.