رشد ۲ برابری مشارکت خیران سلامت در ۲ سال اخیر

مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت با اشاره به رشد دو برابری مشارکت خیّرین سلامت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به ۲ سال قبل، گفت: روند صعودی مشارکت خیران و افزایش مشارکت ایشان طی دو سال ابتدایی دولت سیزدهم به این معنا است که اعتماد اجتماعی به حوزه کارهای خیر بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمدجواد حیدری‌پور در آئین افتتاح دستگاه سی تی آنژیوگرافی بیمارستان بهشتی کاشان اظهار کرد: در ۲ سال اخیر مشارکت این بنگاه‌ها رشد چشمگیری داشته و این مشارکت در سال جاری بیش از چهار هزار و پانصد میلیارد است و سال آینده، سیر صعودی خواهد داشت.

وی با اشاره به رشد دو برابری مشارکت خیّرین سلامت در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به ۲ سال قبل، افزود: روند صعودی مشارکت خیران و افزایش مشارکت ایشان طی دو سال ابتدایی دولت سیزدهم به این معنا است که اعتماد اجتماعی به حوزه کارهای خیر بیشتر شده است و سالانه بیش از چهار هزار میلیارد تومان خیرین کمک کرده‌اند.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت تصریح کرد: در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت سه شاخص به عنوان محورهای اصلی مبنای کار است که شامل عدالت و شفافیت، اولویت بهداشت و پیشگیری و تمرکز بر مناطق کم برخوردار است.

وی افزود: در دولت مردمی، توجه و مشارکت خیرین در حوزه‌های بهداشت، آموزش، پژوهش، اورژانس، خوابگاه‌های دانشجویی، همراه سرای بیماران و تخت‌های روانپزشکی بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

حیدری‌پور با اشاره به نقش ویژه خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در پیشبرد هرچه بهتر اهداف نظام سلامت کشور افزود: در سال‌های اخیر اخبار خیرین و کمک‌های آنان به حوزه سلامت، از پررنگ‌ترین اخبار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پایگاه اطلاع‌رسانی «وبدا» بوده است و مسئولان حوزه سلامت کشور و مسئولان دانشگاه‌ها نیز به این امر توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

وی رویکرد کنونی نسبت به مشارکت‌های مردمی و مشارکت خیرین در ارتقای سطح سلامت را موضوعی مهم خواند که به مسئولان رده بالای کشور نیز انتقال یافته و این امر را نشان از اهمیت مشارکت‌های مردمی دانست.

مدیرکل امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی توانسته‌اند در دو سال گذشته ضمن استفاده از مشارکت ارزشمند خیرین در توسعه زیرساخت‌های سلامت، با برپایی مراسم‌های مختلف، از این مشارکت خیرین، مؤسسات خیریه، سمن‌ها و بنگاه‌های اقتصادی تقدیر به عمل آورند، وزارت بهداشت به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در تکریم خیرین، نهایت تلاش خود را می‌کند.

حیدری‌پور همچنین از تهیه و طراحی سامانه‌ای به منظور مشارکت خیرین سلامت بر اساس نیازمندی‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد و افزود: این سامانه در بهار سال آینده رونمایی می‌شود که این سامانه، قالب ارتباطی خیرین با دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت برای کمک بر اساس اولویت و نیازسنجی‌های مناطق مختلف خواهد بود.

وی از دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان یکی از دانشگاه‌هایی که بیشترین رشد در مشارکت خیرین سلامت را داشته یاد کرد و گفت: دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مازندران، آذربایجان‌های شرقی و غربی، یزد، کرمان، شیراز، لار، اراک، اصفهان، ایرانشهر و گراش در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

کد خبر 732997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.