برگزاری هفته فرهنگی هنری حکیم نظامی گنجوی در شهر شیراز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هفته فرهنگی هنری حکیم نظامی گنجوی در شهر شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حمیدرضا قانعی امروز_ یکشنبه سیزدهم اسفند_ در نشست خبری خود با خبرنگاران با موضوع هفته بزرگداشت حکیم نظامی، اظهار کرد: شهر شیراز و استان فارس به عنوان یکی از استان‌های مطرح در این هفته اجرای برنامه متفاوت خواهد داشت.

وی افزود: در این هفته به دلیل پیوندی که شهر شیراز با آثار این شاعر بزرگ دارد پنج سخنرانی تخصصی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اضافه کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که در این بزرگداشت صورت می‌گیرد در دو بعد اجرایی و علمی خواهد بود.

قانعی ادامه داد: فارس به دلیل قرابت فرهنگی که با عنوان شهر و ادب عجین شده است، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در این هفته پر رنگ تر خواهد بود و همانگونه که برای شعرای بزرگی همچون حافظ و سعدی مراسم گرامیداشت برگزار می‌شود، برای این شاعر بزرگ نیز مراسم گرامیداشت با شکوه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: حکیم نظامی گنجوی اشعاری را خوانش کرده است که هویت ملی و ایرانی را تقویت می‌کند و این موضوع یکی از ویژگی‌های شعر حکیم نظامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح برنامه‌های این هفته خاطر نشان کرد: پویش شعر خوانی کودکان و نوجوانان با موضوع چهار شعر گران بهای حکیم نظامی گنجوی نظامی از فردا ویژه کودکان و نوجوان آغاز می‌شود.

قانعی افزود: در این ایام همچنین ارکستر سمفونیک فارس ویژه گرامیداشت این شاعر بزرگ در محل تالار حافظ در روز بیستم اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این هفته سلسله نشست‌های علمی با موضوع شاعر و داستان سرای پارسی گوی ایرانی نظامی گنجوی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین از اجرای پویش قلب زمین خبر داد و افزود: این پویش به آثار شعرای معاصر در راستای اشعار نظامی می‌پردازد.

برگزاری پویش نظامی خوانی برای نسل جدید تحت عنوان پویش، چهار گنج،، بداهه نویسی توسط انجمن خوش‌نویسان از دیگر برنامه‌های اجرایی این ایام است که مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به آنها اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، هفته گرامیداشت حکیم نظامی گنجوی از روز دوشنبه ۱۴ اسفند در سطح کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 732993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.