خیرین نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه دارند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه و نقش مهم آن در دین مبین اسلام، گفت: خیرین نقش مهم و مؤثری در ارتقا سلامت جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی ظهر امروز _یکشنبه، سیزدهم اسفند_ در مراسم افتتاح مرکز سی تی آنژیوگرافی قلب بیمارستان شهید بهشتی کاشان با اشاره به اهمیت سلامت در جامعه و نقش مهم آن در دین مبین اسلام، اظهار کرد: خیرین نقش مهم و مؤثری در ارتقای سلامت جامعه دارند.

وی به نیازهای کنونی شهرستان در این بخش اشاره کرد و افزود: امروز شهرستان کاشان با وجود داشتن مراکز درمانی، نیازمند دست یاری خیرین بخش سلامت منطقه است تا بتواند در بخش مختلف درمانی تقویت شود.

امام جمعه منطقه کاشان با بیان اینکه این شهرستان مستعد تبدیل شدن به قطب درمانی شمال استان اصفهان است، تصریح کرد: یکی از تصمیمات صورت گرفته تکمیل بیمارستان بقیه‌الله الاعظم (عج) است که امید است با حمایت خیرین و دولت این مهم محقق شود.

مصطفی معینی منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم پیاده‌سازی نظام شایستگی در ارکان دولت، اظهار کرد: توجه دادن به علوم شناختی و توجه به اقتصادی که بیش از چند سال رشد آن در حد صفر بوده است و همچنین لزوم خدمت‌رسانی شبانه‌روزی در همه مدیریت‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه این دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل نزدیک به سه سال بدون نماینده بوده است، افزود: واقعیت این است که شنیدن صدای مردم بسیار مهم است؛ آنچه که امروز برای آینده جوانان مهم است امید دادن به آینده است و امید دادن به آینده در برآیند اعمال مدیران کشور نمایان خواهد شد.

معینی با اشاره به اینکه نماینده مجلس زبان مردم است، اظهار کرد: نماینده باید قدرت چانه‌زنی خوبی با ارکان نظام و سطوح مختلف دولت داشته باشد و از این قدرت برای ایجاد موج‌های مناسب با همراهی سایر نمایندگان استانی و منطقه برای جذب امکانات با فاکتورهای استانی و منطقه‌ای گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: این نظام در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری در کشور امور را با انتخابات به عهده مردم گذاشته و در واقع به مردم این اجازه داده شده که همچنان که انقلاب را به پیروزی رساندند، در تمام سطوح تصمیم‌گیری نیز نقش داشته و سهیم باشند.

معینی گفت: وزارت بهداشت باید در راستای تشویق خیرین، اقدامی انجام دهد، بخش دولتی باید بیشتر حمایت کند.

وی افزود: نماینده مجلس به عنوان زبان گویای مردم ابزارهایی ازجمله تذکر شفاهی، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و غیره در اختیار دارد و برای خدمت به مردم منطقه کاشان از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنم.

کورش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست گفت: مرکز سی تی آنژیوگرافی بیمارستان شهید بهشتی موجب ارتقای بیمارستان شده و از اعزام بیماران در بحث بیماری‌های عروقی و قلبی جلوگیری می‌کند، وجود خیران برکتی برای منطقه کاشان هستند و این مرکز توسط خیر ساخته شده است.

وی افزود: حضور مردم در همه عرصه‌ها موجب پیشرفت کشور می‌شود و حضور خیران در عرصه سلامت بسیار ارزشمند است.
گفتنی است این مر کز با زیر بنای ۲۳۰ متر مربع وبا هزینه ۷۶ میلیارد تومان بصورت مشارکتی تأمین و پذیرای بیماران است.

کد خبر 732986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.