افزایش ارتباط خانواده با یکدیگر در نشاط‌آفرینی حائز اهمیت است

رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اهمیت افزایش ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر در نشاط‌آفرینی در حوزه خانواده گفت: داشتن یک محیط ایمن و سالم در خانواده در ارتقا و انتقال نشاط از خانواده به نوجوان و به‌تبع آن به جامعه تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الله مهدی در حاشیه برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با بیان اینکه دوره نوجوانی سرشار از شور و انرژی است و یک نوجوان توانمندی‌ها و استعدادهای زیادی دارد، اظهار کرد: اگر به توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه یک نوجوان جهت داده و فرصت بروز داده شود، علاوه بر ایجاد روحیه نشاط در نوجوان، نشاط به جامعه نیز تزریق می‌شود.

وی نقش بزرگسالان در فراهم کردن شرایط و ایجاد فضا برای نوجوانان در بروز استعدادها و انجام رفتارهای پرنشاط، اما ایمن و قابل قبول از نظر خانواده، اجتماعی و فردی را بسیار مؤثر دانست و افزود: افزایش نشاط اجتماعی در نوجوانان نیازمند آموزش و برنامه‌ریزی در حوزه فردی، خانواده و اجتماع است.

رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: آموزش مهارت ارتباط با دیگران، آموزش مهارت «ابراز وجود»، «نه» گفتن و آموزش مهارت همدلی از عوامل مؤثر افزایش نشاط اجتماعی در حوزه فردی است.

مهدی با بیان اینکه افزایش ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر در نشاط‌آفرینی در حوزه خانواده را بسیار حائز اهمیت است، گفت: داشتن یک محیط ایمن و سالم در خانواده که هر کدام از اعضا نقش اصلی خود را به خوبی ایفا می‌کنند، در ارتقا و انتقال نشاط از خانواده به نوجوان و به‌تبع آن به جامعه تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ایجاد فضاهای مناسب اجتماعی و حضور نوجوانان در افزایش نشاط اجتماعی در حوزه اجتماعی مهم است، خاطرنشان کرد: ترغیب نوجوانان به حضور در یک «سازمان مردم‌نهاد» علاوه بر احساس هویت‌بخشی، موجب می‌شود تا نوجوان حس بهتر و احساس تعلق خاطر به جمع و گروه پیدا کند و نشاط بیشتری را نیز تجربه کند.

رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: یکی دیگر از عوامل مؤثر در افزایش نشاط‌آفرینی نوجوانان در حوزه اجتماعی، ایجاد فضاهای تعاملی بیشتر در شهر است تا نوجوانان بتوانند با هم گفت‌وگو و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

مهدی با بیان اینکه فراهم کردن و دادن نقش و مسئولیت به نوجوانان در مدیریت شهری و برنامه‌ریزی‌های شهری یکی از عوامل مؤثر در نشاط‌آفرینی نوجوان در حوزه اجتماعی است، گفت: اگر از توانایی‌ها، استعدادها و خلاقیت‌های نوجوانان استفاده شود، به‌طور قطع بر افزایش نشاط نوجوانان و در تمام افراد جامعه تأثیرگذار است.

کد خبر 732650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.