تعدادی از نامزدهای متخلف در تبلیغات انتخابات به دادگاه معرفی شده‌اند

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: اگر تبلیغات روی دیوار ملک شخصی نصب شده باشد، شاکی خصوصی می‌خواهد و اگر در شکل و اندازه تخلف شده باشد ما در هیئت نظارت طبق گزارش‌ها بررسی می‌کنیم و در این دوره نیز این کار انجام گرفته و تعدادی از نامزدهای متخلف به دادگاه معرفی شده‌اند.

محمدرضا جان‌نثاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تخلفات نامزدها در تبلیغات میدانی سطح معابر اظهار کرد: در قانون مناطقی به عنوان منطقه ممنوع تبلیغات اعلام شده است، برای مثال تابلوهای راهنمایی و رانندگی نباید پوشیده شود یا در چهارراه‌ها نصب بنر نباید مانع دید شود.

وی افزود: در این دوره ساختاری به نام هیئت بررسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی داشتیم که به تازگی در قانون انتخابات اضافه شده است، در این هیئت در مورد نصب تبلیغات روی درختان صحبت و بررسی صورت گرفت که آیا جزو اماکن عمومی محسوب می‌شود یا شخصی؛ درختان خیابان‌ها جزو اموال عمومی محسوب می‌شود که در اختیار شهرداری است و مسائل حقوقی آن به صورت دقیق بررسی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: در این دوره قانون به ما اجازه داده بود از امکانات دولتی و اموال عمومی برای تبلیغات نامزدها استفاده کنیم، اما به شرط اینکه تساوی و عدالت رعایت شود، اما با توجه به این مسئله امکان تقسیم عادلانه درختان وجود نداشت، به همین دلیل اعلام شد به شرط عدم آسیب رساندن به درختان هر نامزد می‌تواند تبلیغات خود را نصب کند و منعی ندارد.

جان‌نثاری یادآور شد: فارغ از این مسئله، نصب تبلیغات در مواردی ممنوعیت دارد، برای مثال روی دیوار مردم، درب مغازه‌های شخصی، نصب بنر در مسیر پیاده‌رو و تقاطع‌ها و مواردی از این دست، برای رسیدگی به تخلفات در این حیطه اگر تبلیغات در جایی نصب شده باشد که به مردم آسیب برساند، شهرداری موظف است آن‌ها را دور بریزد.

وی تاکید: اگر تبلیغات روی دیوار ملک شخصی نصب شده باشد، شاکی خصوصی می‌خواهد و اگر در شکل و اندازه تخلف شده باشد ما در هیئت نظارت طبق گزارش‌ها بررسی می‌کنیم و در این دوره نیز این کار انجام گرفته و تعدادی از نامزدهای متخلف به دادگاه معرفی شده‌اند.

کد خبر 732404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.