بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ امیدبخش بود؟

بر اساس آمارهای سازمان هواشناسی کشور در سال جاری بارندگی‌ها کاهش چشمگیری داشته است، اما میزان بارش‌ها در ابتدای سومین ماه زمستانه نشانگر افزایش ۹.۸ درصد نسبت به مشابه بلند مدت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا با استناد به نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی اعلام شد که در بهمن بین ۲۰ تا ۳۰ توده هوای سرد از اوراسیا وارد کشور می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم دما را به زیر نرمال کاهش دهد و بیشتر نقاط کشور سرما را به‌طور کامل حس کنند، این سرما با بارش برف همراه است، به طوری که بر اساس داده‌های وزارت راه شهرسازی، پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از نیمه دوم بهمن سال ۱۴۰۲ تا نیمه نخست تیر سال ۱۴۰۳، از احتمال وقوع بارش فراتر از نرمال طی نیمه بهمن تا نیمه اسفند حکایت دارد.

به این ترتیب، بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه تاکنون) نهم اسفند، نزدیک به ۹۷.۰ میلی‌متر بارندگی در کشور ثبت شده که طی این بازه زمانی بارندگی‌های بلند مدت ۱۳۶.۷ میلی‌متر بوده، این میزان بارندگی‌ها نسبت به بلند مدت ۳۹.۷- میلی‌متر بارش و معادل ۲۹.۱- درصد است، این در حالی است که میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند در سطح کشور ۷۹.۳ میلی‌متر درج شد که میانگین بلندمدت بارش‌ها در این بازه زمانی ۱۲۸.۸ میلی‌متر بود که در مقایسه با بارندگی‌ها بلندمدت ۴۹.۵- میلی‌متر معادل ۳۸.۵- درصد است، این میزان بارندگی‌ها نشانگر افزایش ۹.۸ درصد نسبت به مشابه بلند مدت است.

بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ امیدبخش بود؟

مازندران رکوردار بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ / ثبت بارش‌های بیش از نرمال در ۵ استان کشور

بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند تنها پنج استان آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کردستان، گلستان و مازندران بارش‌های بیش از نرمال دریافت کرده‌اند، اما از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، کلان‌شهرهای آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و گلستان بارش‌های بیشتری را تجربه کردند، در حالی که بارش زمستانه ۲۶ استان زیر نرمال ثبت شد.

در همین راستا، آذربایجان غربی طی آبی سال جاری به‌طور میانگین ۱۶۵.۰ میلی‌متر بارش دریافت کرده که این آمار در بلندمدت ۱۶۴.۵ میلی‌متر است، بنابراین کلان‌شهر ارومیه افزایش ۰.۵ میلی‌متری، معادل ۰.۳ درصد بارش بیشتری را تجربه کرده است، در حالی که میزان بارندگی این استان از ابتدای سال آبی جاری تا یکم اسفند امسال با ثبت ۱۶۴ میلی‌متر بارندگی و میانگین ۱۵۶.۵ میلی‌متر در بلندمدت، در بازه زمانی ۷.۵ میلی‌متر معادل ۴.۸ درصد افزایش بارش داشته است.

سیستان و بلوچستان نیز طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، به طور میانگین ۵۴.۹ میلی‌متر بارش داشته که نسبت به میانگین ۵۴.۱ میلی‌متری بارش طی بلندمدت، ۰.۸ میلی‌متر معادل ۱.۵ درصد بارندگی بیشتری را دریافت کرده است، به طوری که بارندگی‌های این استان از ابتدای سال آبی جاری تا یکم اسفند، ۱۶.۴ میلی‌متر بود که میزان بارش‌های آن به طور میانگین بلند مدت ۴۹.۷ میلی‌متر ثبت شد و در مقایسه مدت مشابه با ۳۳.۳- میلی‌متر و ۶۷.۱- درصد مواجه بوده است.

کردستان طی این مدت به‌طور میانگین ۲۶۳.۴ میلی‌متر بارش را ثبت کرده این در حالی است که میانگین بلندمدت ۲۵۹.۵ میلی‌متر بوده که نشانگر افزایش ۳.۹ میلی‌متری و ۱.۵ درصدی داشته است. اما شرایط بارش‌های این استان از ابتدای سال آبی جاری تا یکم اسفند، حدود ۲۶۱.۱ میلی‌متر ثبت شد که بارش بلندمدت آن ۲۴۴.۶ میلی‌متر بود و با افزایش ۱۶.۶ میلی‌متری و ۶.۸ درصدی گزارش شده است.

گلستان طی سال آبی جاری (مهرماه تاکنون) نهم اسفند، ۲۶۳.۱ میلی‌متر بارش دریافت کرده است. میانگین بارش ثبت شده برای این استان در بلندمدت ۲۳۷.۳ میلی‌متر است که افزایش ۲۵.۸ میلی‌متری و معادل ۱۰.۹ درصد بارش را نشان می‌دهد، در حالی که بارندگی‌های کلان‌شهر گرگان طی مدت بازه سال آبی تا یکم اسفند، ۲۴۲.۹ میلی‌متر درج شد که با میزان ۲۲۳.۹ میلی‌متر بارش‌ها طی بلندمدت، نزدیک به ۹.۱ میلی‌متر و ۸.۵ درصدی افزایش دریافت را تجربه کرده است.

بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ امیدبخش بود؟

ثبت کمترین بارش در سمنان

مازندران نیز طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، به طور میانگین ۳۷۵.۹ میلی‌متر بارش داشته که نسبت به میانگین ۳۵۰.۵ میلی‌متری بارش طی بلندمدت، ۲۵.۴ میلی‌متر معادل ۷.۲ درصد بارندگی بیشتری را دریافت کرده است، وضعیت بارش‌های این استان طی مدت بازه سال آبی تا یکم اسفند، ۳۳۲.۲ میلی‌متر ثبت شد که با میزان بارندگی ۳۳۷.۴ میلی‌متری در بلند مدت با ۵.۲ میلی‌متر، معادل ۱.۵- درصد کاهش بارش روبه‌رو بوده است.

خراسان شمالی طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، به طور میانگین ۱۱۳.۴ میلی‌متر بارش داشته که نسبت به میانگین ۱۱۴.۹ میلی‌متری بارش طی بلندمدت، ۱.۵- میلی‌متر معادل ۱.۳- درصد بارندگی کمتری را دریافت کرده است، وضعیت بارش‌های این استان طی مدت بازه سال آبی تا یکم اسفند، حدود ۱۱۰.۷ میلی‌متر ثبت شد که با میزان بارندگی ۱۰۶.۵ میلی‌متری در بلند مدت با ۴.۳ میلی‌متر، معادل ۴ درصد افزایش بارش روبه‌رو بوده است.

کرمانشاه طی این مدت به‌طور میانگین ۲۷۹.۶ میلی‌متر بارش را ثبت کرده این در حالی است که میانگین بلندمدت ۲۹۱.۹ میلی‌متر بوده که نشانگر کاهش ۱۲.۳- میلی‌متری و ۴.۲- درصدی بوده است. اما شرایط بارش‌های این استان از ابتدای سال آبی جاری تا یکم اسفند، حدود ۲۷۹.۱ میلی‌متر ثبت شد که بارش بلندمدت آن ۲۷۴.۶ میلی‌متر بود و با افزایش ۴.۵ میلی‌متری و ۱.۶ درصدی ثبت و گزارش شده است.

از سوی دیگر استانی که کمترین بارش را نسبت به شرایط نرمال ثبت کرده، سمنان با دریافت ۳۷.۸ میلی‌متر بارندگی، نسبت به بارش‌های ۵۰.۸ میلی‌متر بلند مدت، نزدیک به ۱۳- میلی‌متر معادل ۲۵.۶- درصد با کاهش بارندگی مواجه بوده است، در حالی که وضعیت بارندگی این استان طی سال آبی تا یکم اسفند، ۳۳.۵ میلی‌متر بود که میزان بارش‌های آن به طور میانگین بلند مدت ۴۷.۲ میلی‌متر و ۱۳.۸- درصد کاهش ثبت شد.

لازم است بدانیم استان‌های لرستان، گیلان، فارس، بوشهر، خوزستان، قزوین، مرکزی، البرز، زنجان، همدان، تهران، هرمزگان، اصفهان، قم، کرمانشاه، خراسان رضوی، ایلام، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، سمنان، آذربایجان شرقی نسبت به بلندمدت با کم بارشی مواجه بوده‌اند.

بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ امیدبخش بود؟

کاهش بارش‌ها در مرکز، غرب، شرق و جنوب کشور

بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تا نهم اسفند امسال، به طور میانگین در کلان‌شهر آذربایجان شرقی، ۱۱۰.۳ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به میانگین بارش ۱۳۰ میلی‌متری بلندمدت، ۱۹.۶- میلی‌متر و ۱۵.۱- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۱۰۹.۳ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده است که نسبت به بارش‌های ۱۲۴.۱ میلی‌متری بلندمدت، ۱۴.۸- میلی‌متر و ۱۱.۹- درصد کاهش بارندگی را تجربه کرد.

اردبیل طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۱۳۵.۷ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۱۴۳.۳ میلی‌متری بلندمدت، ۷.۷- میلی‌متر و ۵.۴- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این کلانشهر از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۱۳۳.۱ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بارش‌های ۱۳۶.۳ میلی‌متری بلندمدت، ۳.۱- میلی‌متر و ۲.۳- درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

طی مدت یاد شده به طور میانگین در اصفهان، ۷۹.۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که نسبت به میانگین بارش ۹۵.۸ میلی‌متری بلندمدت، ۱۶.۴- میلی‌متر و ۱۷.۱ درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۵۱ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده است که نسبت به بارش‌های ۹۰ میلی‌متری بلندمدت ۳۹- میلی‌متر و ۴۳.۴- درصد کاهش بارندگی را تجربه کرد.

البرز طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۱۳۰.۷ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده که میزان بارندگی‌های این استان در بلندمدت با ۱۹۵.۶ میلی‌متر، حدود ۶۴.۹- میلی‌متر معادل ۳۳.۲- درصدی کاهش داشته است، اما وضعیت بارش‌های این کلان‌شهر در سالی آبی منتهی به یکم اسفند با دریافت ۱۲۳ میلی‌متر، نسبت به بارش‌های ۱۸۵.۶ میلی‌متری بلندمدت، ۶۲.۶- میلی‌متر و ۳۳.۷- درصد کاهش بارندگی را تجربه کرد.

ایلام طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۲۲۷ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۲۶۹.۳ میلی‌متری بلندمدت، ۴۲.۳- میلی‌متر و ۱۵.۷- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این کلانشهر از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۲۲۶ میلی‌متر بوده و نسبت به میانگین بارش‌های ۲۵۴.۸ میلی‌متری بلندمدت، ۲۸.۹- میلی‌متر و ۱۱.۳- درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

از ابتدای سال آبی جاری تا نهم اسفند امسال، به طور میانگین در کلان‌شهر بوشهر، ۱۰۶ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به میانگین بارش ۲۱۶.۱ میلی‌متری بلندمدت، ۱۱۰.۲- میلی‌متر و ۵۱- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۹۴.۸ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده است که نسبت به بارش‌های ۲۱۰.۱ میلی‌متری بلندمدت، ۱۱۵.۲- میلی‌متر و ۵۴.۹- درصد کاهش بارندگی را تجربه کرد.

تهران طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۹۸.۹ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده، این کلانشهر در بلندمدت به‌طور میانگین ۱۴۵.۷ میلی‌متر بارندگی داشت که ۴۶.۸- میلی‌متر معادل ۳۲.۱- درصدی کاهش داشته است، اما وضعیت بارش‌های این کلان‌شهر در سالی آبی منتهی به یکم اسفند با دریافت ۹۰.۶ میلی‌متر، نسبت به بارش‌های ۱۳۷.۵ میلی‌متری بلندمدت، ۴۶.۹- میلی‌متر و ۳۴.۱- درصد کاهش بارندگی روبه‌رو بود.

بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ امیدبخش بود؟

چگونگی میزان بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، مشهد، خوزستان، زنجان و شیراز

طی مدت یاد شده به طور میانگین در چهارمحال و بختیاری، ۲۶۹.۷ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که نسبت به میانگین بارش ۴۱۷.۵ میلی‌متری بلندمدت، ۱۴۷.۸- میلی‌متر و ۳۵.۴- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۲۳۸.۸ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده است که نسبت به بارش‌های ۳۹۲.۲ میلی‌متری بلندمدت ۱۵۳.۵- میلی‌متر و ۳۹.۱- درصد کاهش بارندگی را تجربه کرد.

از ابتدای سال آبی جاری تا نهم اسفند امسال، به طور میانگین در کلان‌شهر خراسان جنوبی، ۴۲.۳ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به میانگین بارش ۵۶.۴ میلی‌متری بلندمدت، ۱۴- میلی‌متر و ۲۴.۹- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۱۸.۴ میلی‌متر بارندگی دریافت کرد که نسبت به بارش‌های ۵۱.۳ میلی‌متری بلندمدت، ۳۳- میلی‌متر و ۶۴.۲- درصد کاهش بارندگی را ثبت کرده است.

مشهد طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۵۸.۵ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۹۶.۴ میلی‌متری بلندمدت، ۳۷.۸ میلی‌متر و ۳۹.۲- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این کلانشهر از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۵۱.۵ میلی‌متر بوده و نسبت به میانگین بارش‌های ۸۹.۲ میلی‌متری بلندمدت، ۳۷.۷- میلی‌متر و ۴۲.۳ درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

طی مدت یاد شده به طور میانگین در خوزستان ۱۷۷.۲ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که نسبت به میانگین بارش ۲۵۱.۳ میلی‌متری بلندمدت، ۷۴.۱ میلی‌متر و ۲۹.۵- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۱۶۵.۷ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده است که نسبت به بارش‌های ۲۳۹ میلی‌متری بلندمدت ۳۲.۹- میلی‌متر و ۲۲.۷- درصد کاهش بارندگی را تجربه کرد.

زنجان طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۱۱۴.۲ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۱۵۲.۵ میلی‌متری بلندمدت، ۳۸.۳- میلی‌متر و ۲۵.۱- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این کلانشهر از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۱۱۲.۲ میلی‌متر بوده و نسبت به میانگین بارش‌های ۱۴۵ میلی‌متری بلندمدت، ۳۲.۹- میلی‌متر و ۲۲.۷- درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

از ابتدای سال آبی جاری تا نهم اسفند امسال، به طور میانگین در کلان‌شهر شیراز میزان ۹۶.۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به میانگین بارش ۲۱۷.۱ میلی‌متری بلندمدت، ۱۲۱- میلی‌متر و ۵۵.۷- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۷۵.۹ میلی‌متر بارندگی دریافت کرد که نسبت به بارش‌های ۲۰۵.۲ میلی‌متری بلندمدت، ۱۲۹.۳- میلی‌متر و ۶۳- درصد کاهش بارندگی را ثبت کرده است.

بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ امیدبخش بود؟

بررسی کارنامه بارش‌ها در قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان

کلانشهر قزوین طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۹۶.۲ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۱۵۸.۲ میلی‌متری بلندمدت، ۶۲- میلی‌متر و ۳۹.۲- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این کلانشهر از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۹۲.۲ میلی‌متر بوده و نسبت به میانگین بارش‌های ۱۵۰.۱ میلی‌متری بلندمدت، ۵۷.۹- میلی‌متر و ۳۸.۶- درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

طی مدت یاد شده به طور میانگین در استان قم ۷۹.۲ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که نسبت به میانگین بارش ۸۱.۷ میلی‌متری بلندمدت، ۲.۶- میلی‌متر و ۳.۱- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۵۲ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده است که نسبت به بارش‌های ۷۵.۷ میلی‌متری بلندمدت ۲۳.۷- میلی‌متر و ۳۱.۳- درصد کاهش بارندگی را تجربه کرد.

کرمان طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۴۰.۷ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۷۹.۵ میلی‌متری بلندمدت، ۳۸.۸- میلی‌متر و ۴۸.۸- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این کلانشهر از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۱۶.۵ میلی‌متر بوده و نسبت به میانگین بارش‌های ۷۳ میلی‌متری بلندمدت، ۵۶.۵- میلی‌متر و ۷۷.۵- درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

از ابتدای سال آبی جاری تا نهم اسفند امسال، به طور میانگین در استان کهگیلویه و بویراحمد میزان ۳۶۰.۶ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به میانگین بارش ۵۰۳.۵ میلی‌متری بلندمدت، ۱۴۲.۹- میلی‌متر و ۲۸.۴- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۳۳۲.۶ میلی‌متر بارندگی دریافت کرد که نسبت به بارش‌های ۴۷۸.۴ میلی‌متری بلندمدت، ۱۴۵.۸- میلی‌متر و ۳۰.۵- درصد کاهش بارندگی را ثبت کرده است.

کلان‌شهر گیلان طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۴۲۱.۵ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۵۱۵.۳ میلی‌متری بلندمدت، ۹۳.۸- میلی‌متر و ۱۸.۲- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این استان از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۳۸۳.۸ میلی‌متر بوده و نسبت به میانگین بارش‌های ۴۹۸.۹ میلی‌متری بلندمدت، ۱۱۵.۱- میلی‌متر و ۲۳.۱- درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

بارش‌های اسفند ۱۴۰۲ امیدبخش بود؟

میزان بارش‌ها در ۴ استان لرستان، اراک، هرمزگان و یزد

طی مدت یاد شده به طور میانگین در استان لرستان ۲۳۵.۷ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است که نسبت به میانگین بارش ۳۶۱.۳ میلی‌متری بلندمدت، ۱۲۵.۶- میلی‌متر و ۳۴.۸- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۲۲۹.۴ میلی‌متر بارندگی دریافت کرده است که نسبت به بارش‌های ۳۳۹.۸ میلی‌متری بلندمدت ۱۱۰.۴- میلی‌متر و ۳۲.۵- درصد کاهش بارندگی را تجربه کرد.

کلانشهر اراک طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۱۲۵.۹ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۱۵۵.۱ میلی‌متری بلندمدت، ۲۹.۲- میلی‌متر و ۱۸.۸- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این کلانشهر از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۱۰۵.۸ میلی‌متر بوده و نسبت به میانگین بارش‌های ۱۴۵ میلی‌متری بلندمدت، ۳۹.۲- میلی‌متر و ۲۷- درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

از ابتدای سال آبی جاری تا نهم اسفند امسال، به طور میانگین در هرمزگان میزان ۴۰.۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به میانگین بارش ۱۱۵.۵ میلی‌متری بلندمدت، ۷۵.۱- میلی‌متر و ۶۵- درصد کاهش داشته است، این کلانشهر طی سال آبی جاری مهر تا یکم اسفند به طور میانگین ۲۶.۷ میلی‌متر بارندگی دریافت کرد که نسبت به بارش‌های ۱۰۹.۶ میلی‌متری بلندمدت، ۸۲.۹- میلی‌متر و ۷۵.۷- درصد کاهش بارندگی را ثبت کرده است.

کلان‌شهر یزد طی سال آبی جاری منتهی به نهم اسفند، ۴۱.۶ میلی‌متر بارش دریافت کرده است که در مقایسه با بارش ۵۰.۵ میلی‌متری بلندمدت، ۸.۹- میلی‌متر و ۱۷.۷- درصدی کاهش داشته است. میزان بارش‌های این استان از ابتدای سال آبی تا یکم اسفند، ۲۱.۷ میلی‌متر بوده و نسبت به میانگین بارش‌های ۴۷.۲ میلی‌متری بلندمدت، ۲۵.۶- میلی‌متر و ۵۴.۱- درصدی بارندگی‌های آن کاهش یافته است.

کد خبر 732357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.