جلوه‌ای از وحدت هنرمندان در تالار وحدت/ اهالی فرهنگ پای صندق رای

پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر بار دیگر برای نمایش یک همبستگی و اقتدار ملی در تالار وحدت دور هم جمع شدند، روزی برای تعیین سرنوشت روزی برای نمایش وحدت در تالار وحدت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درهای تالار وحدت از ساعت ۷:۳۰ صبح روز جمعه -یازدهم اسفند- باز شد، و هنرمندان از حوزه‌های مختلف، پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و رسانه، تک تک یا گروهی وارد تالار وحدت می‌شوند، قول و قراری که از چند روز پیش گذاشته‌اند، که همراه هم در انتخابات شرکت کنند.

این روزها هرکدام از هنرمندان به بیان و زبان خاص خود اعلام کرده‌اند که هرگز به تعیین سرنوشت خود و آینده مردم و مملکت بی‌تفاوت نیستند و روز انتخابات پای صندوق رأی حاضر خواهند شد، حالا روز قرار فرا رسیده است، و پیشکسوتان و اهالی فرهنگ و هنر بار دیگر برای نمایش یک شکوه و اقتدار ملی در تالار وحدت تهران دور هم جمع آمده‌اند، روزی برای تعیین سرنوشت روزی برای شکوه وحدت در تالار وحدت.

از همان ابتدای صبح همراه با هنرمندان، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، جعفر دهقان بازیگر سینما، ایمان شمسایی مدیرکل اخبار داخلی و مهدی سموعی رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در تالار وحدت حضور یافتند.

روز پرافتخاری دیگر برای آینده کشور

سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: امروز و انتخابات روز تاریخی برای سربلندی مردم ایران عزیز است، انتخابات برای نشان دادن جلوه‌های زیبایی از مردم‌سالاری دینی است که سالهاست در کشور ما خودنمایی می‌کند.امیدوارم با حضور پرشور مردم برگ زرین دیگری از حضور پر افتخار مردم برای پیشرفت و آینده کشور رقم بخورد.

حضور مردم و برگ زرینی دیگر برای انقلاب اسلامی

کوروش زارعی بازیگر و کارگردان تئاتر و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هم که از ساعت اولیه رأی گیری با تالار وحدت آمده، بعد از خوش و بش با هنرمندان حاضر در تالار گفت: قطعاً مردم غیور ایران امروز برگ زرینی را برای انقلاب اسلامی رقم خواهند. مردم که در صحنه‌های مختلف پای انقلاب اسلامی ایستادند، امروز هم برای ساختن ایرانی قوی و مقتدر، حضور شکوهمندی پای صندوق‌های رأی خواهند داشت.

می‌خواهیم کشور را به قله افتخار برسانیم

مهران رجبی مجری و بازیگر تلویزیون و سینما با همان شوخ طبعی همیشگی گفت: امروز اینجا جمع شدیم تا خوش بگذرانیم و صدر خوش گذشتن ما آمدیم که رأی بدهیم. اینجا امروز محل گردهمایی همکاران هنرمندمان است؛ امروز می‌خواهیم قلب‌های بیمار و سرگردان را متوجه کنیم که در گذشته اتفاقات قشنگی بوده و الان هم هست.

رجبی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک اتفاقات قشنگ‌تری هم رخ بدهد. می‌خواهیم پرغرور و سرفراز کشور را به قله افتخار برسانیم. کمترین و ابتدایی‌ترین قدم همین رأی دادن است. هر چه دشمنان می‌گویند برعکس آن را انجام دهیم تا به مقصد برسیم.

مردم مراقب کشورشان هستند

مجتبی امینی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پس از رأی دادن در تالار وحدت گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رأی نشان دادند که مراقب کشورشان هستند. خدا را شاکریم با وجود شرایط سخت کنونی کشور در حوزه اقتصادی و دیگر حوزه‌ها که شاید نارضایتی‌هایی هم وجود دارد و حق هم دارند، مردم مسیر زندگی را پیش می‌برند و با بصیرتی که وجود دارد همه دست به دست هم داده‌اند، با مودت و همدلی گرد هم و پای انتخابات آمدند و نشان دادند مراقب کشورشان هستند.

وی ادامه داد: بالاترین سرمایه یک کشور امنیت آن است که مردم نشان دادند با حضورشان در انتخابات از این سرمایه مراقبت می‌کنند. با توجه به اتفاقاتی که در منطقه و کشورهای همسایه افتاده همه مردم می‌دانند که با حضور منسجم و دلسوزانه‌شان و با بصیرت خود مراقب این امنیت که دستمان رسیده و باید از آن صیانت کنیم، هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صندوق‌ها شلوغ است و مردم مراقب این خاک، آب، مام وطن هستند. امیدواریم مسئولانی که در آینده بر سر کرسی‌ها می‌نشینند قدر این مردم را بدانند و دلسوزانه در همه حوزه‌ها برای کشور و مردم بجنگند.

امینی گفت: فرقی ندارد در همه حوزه‌ها باید دلسوزانه مدیریت شود و تنها چیزی که مهم است مردم و خاک سرزمین است؛ آینده پر امید را پیش رو خواهیم داشت و برای آبادانی کشور دست به دست هم می‌دهیم.

شرکت در انتخابات وظیفه همه است

سیاوش قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون هم گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همه است، به عنوان یک هنرمند وظیفه خودم می‌دانم در این انتخابات شرکت کنم.

وی افزود: همان طور که در راهپیمایی ۲۲ بهمن استقبال بی‌نظیر را دیدیم. یک رأی در سرنوشت مملکتمان تأثیر دارد و من به عنوان یک هنرمند آمده‌ام در کنار هنرمندان دیگر، بازیگران و خواننده‌های خوب کشورمان که در ایرانی آباد نقش به سزایی داشته باشیم.

انتخابات گزینه هوشمندانه برای اصلاح شرایط است

ابوالفضل حاتم بازیگر سینما و تلویزیون گفت: انتخابات یک روز بسیار مهم در سرنوشت هر ملت و کشوری است. هر جایی که می‌خواهیم شرایط اصلاح شود اولین گزینه‌ای که کاملاً آزادانه و هوشمندانه است، مساله انتخابات است.

وی افزود: امروز هم لحظه بسیار سرنوشت‌سازی برای این ملت است که بتوانند سرنوشت و آینده خود و خانواده‌هایشان را تنضمین کنند، مردم ما بسیار هوشمند و فهمیده هستند و خودشان می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند.

دقت کنید به انتخاب اصلح می‌رسید

امید علیمردانی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: می‌دانم مشکلات وجود دارد، اما آینده کشور، فرزندانمان و کشاورزان هم مهم است و باید با انتخاب خوب، انتخابی که اصلح باشد سرنوشت خود را تضمین کنیم؛ درست دقت کنیم می‌توانیم انتخاب اصلح کنیم.

رأی دادن برای ما خیلی مهم است

احمد معظمی کارگردان آثاری چون خانه امن و سرجوخه گفت: انتخابات وظیفه همه ماست و لازم است با شناختی که نسبت به نامزدها داریم دست به انتخاب بزنیم. باید متناسب با تعریفی که داریم و کاری که لازم است تک تک مردم آن را انجام دهند دست به انتخابی درست بزنیم. وظیفه ماست که انجام دهیم. رأی دادن خیلی مهم است و در سرنوشت ما تأثیر گذار است.

محمدجواد طاهری مدیر مجموعه تئاتر شهر، مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، بهروز افخمی کارگردان سینما، به همراه سایر هنرمندانی که برای رأی دادن به تالار وحدت آمده بودند، به همراه وزیر و معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای اجراهای زنده هنرمندان موسیقی کشورمان از جمله چنگیز حبیبیان، قاسم افشار، حامد محضرنیا و محمد حشمتی، امید جهان و همچنین قطعاتی از گروه موسیقی آوای حنانه نشستند.

رأی دادن تکلیفی شرعی و ملی است

حبیب‌الله والی‌نژاد تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: رأی دادن یک تکلیف شرعی و ملی است و وظیفه همه ما است که به تکلیفمان عمل کنیم.

وی گفت: همانگونه که در کارهای هنری و فرهنگی سعی می‌کنیم خط اول باشیم در اینجا هم باید خط اول باشیم و به بهترین‌ها رأی دهیم. برای تمام نماینده‌هایی که انتخاب می‌شوند آرزوی موفقیت دارم.
والی‌نژاد اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم یک اثر فاخر سینمایی با موضوع انتخابات بسازم و حتماً به فکر این هستم. ساخت چنین آثاری مهم است و خیلی کمک می‌کند و در هر چیزی که به مردم کمک کند ما در خط اول قرار داریم.

فرهاد قائمیان درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: هر برگه رأیی که به صندوق ریخته می‌شود، برای حفظ و امنیت مملکت است. رأی اولی‌ها برای رأی دادن بیایند، چون کشور متعلق به آنهاست، کشور را باید دست نسل جوان بسپاریم.

وی ادامه داد: امیدوارم نسل جدید مطالبه‌گری کند. وقتی که اینها رأی می‌دهند رایشان و آرای کل مردم عزیز این کشور برای امنیت آن است و باید مطالبه کنند.

قائمیان گفت: هر نماینده‌ای که به مجلس می‌رود باید به رأی مردم احترام بگذارد، امیدوارم مسیر درستی را بروند و اگر مواردی بود حتماً مطالبه می‌کنند. باید به مطالبه مردم و نسل جوان احترام گذاشته شود کمک کنیم مملکت ساخته شود و حفظ کنیم.

قهر کردن با صندوق‌‎های رأی مشکلی را حل نمی‌کند

جعفر دهقان بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: قهر کردن با صندوق‌های رأی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند. ما فرزندان این کشور هستیم و نباید اجازه دهیم دشمنان ما را دلسرد کنند. انتخابات امری خیلی مهم و یکی از ارکان اصلی برای پیشرفت و اقتدار هر کشوری و بالا نگاه داشتن پرچم آن است.

وی افزود: در تمام دنیا انتخابات برگزار می‌شود اما هر وقت ما می‌خواهیم انتخاباتی را برگزار کنیم رسانه‌های بیگانه برای رسیدن به انتخاباتی که دلخواهشان است شروع به دلسرد کردن مردم می‌کنند و مانع از مشارکت می‌شوند.

دهقان گفت: ماندن در خانه و شرکت نکردن در انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند. باید حضور داشت و پای صندوق‌های رأی رفت و حرف خود را با انتخاب نماینده‌هایی که باید، زد.
وی ادامه داد: ما در این کشور زندگی می‌کنیم. در این کشور متولد شده‌ایم و فرزند ایرانیم. بچه‌های ما هم فرزندان این کشور هستند. برای این که در آینده کشورمان که حرفی برای گفتن دنیا داشته باشد مشارکت کنیم لازم است حضور داشته باشیم.

دهقان تاکید کرد: قهر کردن با صندوق‌های رأی اصلاً درست نیست. اگر به شرایط هم انتقادی وجود دارد، هر رأی دلتان خواست بدهید، اما حضور داشته باشید. حضور ما نشان از این است که وقتی مشارکت می‌کنیم کسانی که دشمنان ما هستند دلسرد می‌شوند و وقتی حضور و اجتماع پررنگ را می‌بینند می‌فهمند با چه کشوری طرف هستند.

تبلیغ نامزد اصلح را وظیفه می‌دانم

حامد محضرنیا خواننده موسیقی پاپ گفت: امروز آمدم در انتخابات شرکت کنم و تبلیغ نامزد اصلح را وظیفه خودم می‌دانم. مردم باید خودشان تشخیص دهند. البته وظیفه ما هنرمندان است که نامزد اصلح را خوب معرفی کنیم تا با تشکیل مجلسی قوی باعث عمران و آبادانی شهر به شهر و روستا به روستا شوند.

محضرنیا ادامه داد: نماینده‌ها قبل از انتخابات به ۲۰۰ نفر قول پست و مقام ندهند. این برای کشور سم است. باید سالم کار کنند. مردم وظیفه شأن را انجام دادند و آمدند، امیدوارم نماینده‌ای هم که روی صندلی مجلس می‌نشیندوظیفه‌اش را انجام دهد، برای خدا و در راه خدا و مردم کار کند و قدم بردارد. همه ما اینجا هستیم که پرچم ایران بالا برود و امیدوارم انتخابات خوب و پرشوری باشد.

هوشنگ توکلی، فرهاد قائمیان، تاجبخش فناییان، قاسم افشار، منوچهر صهبایی، سیدمحمد میرزمانی، جعفر دهقان، جهانگیر الماسی، محسن افشانی، حسین پرستار، داریوش یاری، مجتبی امینی، کورش زارعی، الیاس حضرتی، احمد جولایی، یدالله وفاداری، محسن مؤمنی شریف، کیانوش گرامی، هادی آزرم، مسعود اطیابی، محسن توسلی، محسن علی‌اکبری، بهمن دان، میلاد عرفان‌پور، مهدی حامدسقایان، محمدجواد طاهری، امیرحسین شفیعی، مهران رجبی، امید جهان، ناصر فیض، چنگیر حبیبیان، محمود دینی، محسن افشانی، بهروز افخمی، حمیدرضا نوربخش از جمله هنرمندان و فعالان فرهنگی بودند که در تالار وحدت پای صندوق رأی آمدند.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ، محمود اسلامی معاون توسعه منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، محمدمهدی سموعی مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی، ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه و مدیر منابع سازمان حج و زیارت، ابوالفضل همراه مدیر فرهنگسرای نیاوران، سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، مجید زین‌العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، محسن مؤمنی شریف، محمدحسین ایمانی خوشخو مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی از جمله مدیران فرهنگی بودند که در پای صندوق ویژه انتخاباتی در تالار وحدت حاضر شدند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه - یازدهم اسفند- به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

بیش از ۳۵۰ خبرنگار و عوامل خبری از ۱۶۰ رسانه و ۲۰ کشور جهان، این دو انتخابات را از ایران گزارش می‌کنند.

کد خبر 732156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.