حماسه ایران زمین با اسم رمز «من هم رأی می‌دهم»

گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایمنا از بیش از ۱۴ ساعت گذشته از شعب اخذ رای اصفهان خبر از حضور گسترده مردم این دیار در پای صندوق‌های رای و مشارکت در سرنوشت آینده می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ساعت حوالی ۸ صبح، آغاز عملیات پشتیبانی از کشور با اسم رمز من هم رأی می‌دهم را نشان می‌دهد.

همه در تکاپو هستند؛ خبرنگاران قلم‌ها، عکاسان دوربین و مسئولان شعب نیز ابزار خود برای رأی‌گیری را غلاف کرده تا این عملیات مقدس که سرتاسر ایران اسلامی را در برگرفته است، مثل همیشه با شکست دشمن همراه شود.

عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات از بامداد امروز ۱۱ اسفند ماه علی رغم برودت هوا خالصانه در صف خدمت حاضر شدند تا شرایط را برای اخذ رأی هموار سازند.

حجت الاسلام محمد رضایی یکی از همشهریان اصفهان که علی رغم برودت هوا در میدان امام (ره) دلیل خود برای انداخت رأی در ساعات ابتدایی شروع فرایند رأی گیری را اینگونه توصیف می‌کند: حضور در انتخابات یک واجب شرعی و سیاسی است، صبح امروز رهبر انقلاب اولین نفر رأی خود را به صندوق انداختند، بر ما هم واجب است مانند نماز اول وقت پشت سر ولی خود اقتدا کرده و در این فریضه شرکت کنیم و آن را به تعویق نیاندازیم.

سید علی میرحیدری معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه ۲ که از دقایق ابتدایی رأی‌گیری در صف ایستاده است، به خبرنگار ایمنا می‌گوید: مشارکت مردم در انتخابات یکی از مباحث کلی است و در این راستا پشتوانه نظام بیشتر خواهد بود چرا که اقتدار ملی و حاکمیت با شرکت در انتخابات افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: در این دوره حساسیت بر انتخابات بیشتر است اما با توجه به مباحث و ناامنی‌های منطقه مردم پای نظام ایستاده‌اند.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ناحیه ۲ خطاب به افرادی که هنوز تصمیم به رأی‌گیری نگرفته‌اند، ادامه می‌دهد: انتخابات برای نظام و ایران مهم است و هرشخصی که ایران را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند.

خانم مؤذنی که راهی سفر و اولین شخصی است که در شعبه رأی خود را بر صندوق می‌اندازد؛ خود را استاد دانشگاه معرفی می‌کند و درباره حس و حالش به‌عنوان اولین رأی دهنده می‌گوید: برای این آمدم که آقا را خوشحال کنم.

وی توصیه‌اش به دیگر افراد را این‌طور بیان می‌کند: اگر در کشور مشکلی داریم، باید خودمان حل کنیم نه اینکه دیگر کشورها این کار را انجام دهند.

سردار محمد هاشمی فر، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: حضور در انتخابات وظیفه شرعی و حق همه مردم است و در این راستا مطلوب است که در این عرصه از یکدیگر پیشی بگیریم و در ساعات اولیه این تکلیف خود را انجام دهیم. وی افزود: خوشبختانه با مشارکت همه دستگاه‌ها مسئول و پشتیبانی نیروهای سپاه و بسیج آماده باش ۱۰۰ درصدی در در سطح انتظامی استان وجود دارد، امیدواریم تا پایان ساعات اخذ را شاهد این امنیت پایدار در شعبات اخذ رأی باشیم.

وی تاکید کرد: امروز بیش از ۱۱ هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در تأمین امنیت شعبات اخذ رأی به صورت مستقیم حاضر و مابقی پرسنل انتظامی استان در سطح جامعه در آمادگی کامل هستند.

همسر شهید منصور سامانی که با تصویر حاج قاسم و همسر شهیدش از دقایق ابتدایی در صف رأی‌گیری حضور داشت، درباره علت حضورش می‌گوید: هدفم از حضور در انتخابات اطاعت از ولایت، دفاع از حریم ولایت، سردار حاج قاسم سلیمانی و ادامه دادن راه شهدا است.

وی ادامه می‌دهد: تنها یک سوال از آحاد مردم دارم، شبی که خوابیدید، صبح به این فکر کردید که چطور در امنیت خوابید؟ اگر می‌خواهید امنیت برقرار شود و دشمنان از داخل و خارج از کشور دور کنیم، تنها باید اطاعت از امر رهبری و شرکت پررنگ در انتخابات داشته باشیم.

این همسر شهید تاکید می‌کند: پیامم به منتخبین مجلس این است که ما مسئولیت خود را انجام دادیم، این بار را به شما سپردم و امید است این بار را به مقصد برسانید.

تعدادی از رأی اولی‌ها در شعبه پل خواجو قبل از رأی دادن از زیر قرآن رد شدند. فاطمه یکی از رأی اولی‌هایی که در دیدار اخبر رهبر انقلاب نیز حضور داشته، می‌گوید: باید دست به دست هم نمایندگانی را انتخاب کنیم که برای کشور مفید است.

وی ادامه می‌دهد: برخلاف تصمیمات دشمنان ایران که فکر می‌کردند رأی اولی‌ها نمی‌آیند، امروز را به عنوان جشن تکلیف سیاسی‌مان جشن می‌گیریم.

این دانش‌آموز رأی اولی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب خطاب به رأی اولی‌ا یادآوری می‌کند: اینکه از رهبر خودم تکلیفم را بشنوم حس خوبی داشت و اینجا با توکل و توسل حضور پیدا کردیم تا پیش از انداختن رأی توکل کنیم و و دشمنان بدانند در هرصورت پشت کشور ایستاده‌ایم.

مهبد عطایی جوانی ۲۵ ساله و سرباز است که می‌گوید: شرایط به گونه‌ای است که همگی باید در این عرصه شرکت کنند.

وی ادامه می‌هد: شرایط به قدری پیچیده است که این مشارکت می‌تواند سرنوشت و شرایط بهتری را برای ما جوانان رقم بزند و از همسن و سالان خودم درخواست دارم که در این عرصه شرکت کنند چرا شرایط به گونه‌ای نیست که عقب بکشند.

حجت‌الاسلام محسن مظاهری، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان استان اصفهان در حاشیه برگزاری انتخابات می‌گوید: در شرایط فعلی، ایران از منظر بین‌المللی در مسیر قرار گرفتن در اوج قدرت حوزه اقتصادی است و در این مسیر موفق شده تا با کشورهای مختلف قراردادهایی را منعقد کند.

وی ادامه می‌دهد: برای اینکه بتوانیم در این قراردادها قدرت چانه‌زنه سیاسی قوی‌تری داشته باشیم، نیاز به قدرت ملی داریم که این موضوع به پشتوانه مردم رقم می‌خورد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان استان اصفهان با اشاره به اهمیت این دوره از مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این دوره اهمیت بیشتری دارد چرا که بستری برای ارتباط قوی‌تر با دیگر کشورها است یعنی مشارکت به دولت قدرت بیشتری می‌دهد تا قدم‌های بزرگ‌تری بردارد.

پدر و مادر سه شهید دوران مقدس، حاج ابراهیم جعفرزاده فرمانده تیپ الغدیر یزد، عبدالله جعفرزاده و حبیب الله جعفرزاده که دامادشان نیز جامه شهادت برتن کرده است، در مسجد امام حسن عسگری در خیابان هشت بهشت شرقی حضور یافته و از جانب فرزندان شهیدشان رایشان را به صندوق رأی انداختند.

حضور هشت مادر شهید اتفاق ویژه شعبه اخذ رأی مجتمع مطبوعاتی بود. مادر شهید رضا جمشیدی که با عکس فرزندش شهیدش در شعبه حاضر شده، همه مردم را به رأی گیری دعوت کرده و می‌گوید افرادی که انتخاب می‌شوند، بباید برای مردم کار کنند، نه اینکه بعد از رسیدن به مسئولیت مردم را فراموش کنند.

مادر سردار رضا باباگلی نیز تاکید دارد که رأی دادن در انتخابات وظیفه ماست و افرادی که انتخاب می‌شوند، نباید بی تفاوت نباشند، بلکه باید به درد مردم رسیدگی کنند.

همزمان با غروب آفتاب و برودت هوا، صف رأی دهندگان طولانی‌تر از صبح شده و خانواده‌ها همراه با فرزندانشان در صف ایستاده‌اند.

با غروب آفتاب و اذان مغرب جمعیت رأی دهندگان در حال افزایش هستند، میانگین سنی افراد حاضر در پای صندوق‌های رأی نسبت به صبح کاهش یافته و حضور رأی اولی‌ها جلوه ویژه‌ای به شعب اخذ رأی داده است.
یکی از رای‌دهندگان در مسجد نورباران می‌گوید: به جز یکبار که شناسنامه‌ام برای عقد در محضر بود، در بقیه دوره‌ها شرکت کردم و اینکه مردم از نظر اقتصادی تحت فشار هستند اما شرکت کردند جذاب‌ترین صحنه بود.

پیرمردی که حتی صدایمان را به سختی می‌شنود و به سختی راه نیز می‌گوید: از او انقلاب تا کنون در همه انتخابات‌ها شرکت کردم؛ برای مملکت، اسلام و دولت رأی می‌دهم و به همه گفته‌ام باید رأی بدهیم این رأی ما مثل فشنگ در چشم دشمن است.

به آخرین ساعات برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم و برخلاف تصورات، صفوف رأی ساعت به ساعت شلوغ‌تر می‌شود و آمار غیررسمی نیز نشان‌دهنده حضور پرشور مردم است؛ زمانی‌که از مردم می‌پرسیم متفاوت‌ترین لحظاتی که امروز به چشم دیدید چه بوده، همگی متفق‌القول بر حضور رای‌اولی‌ها تاکید دارند و این حرف تحقق همان صحبت رهبر انقلاب است که بیان کردند این نسل، انقلاب را به اوج خود می‌رساند.

پرونده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آخرین دقایق یازدهم اسفند بسته شد و مردم همیشه در صحنه ایران بار دیگر ثابت کردند که نه تنها سرمای هوا و برف و باران بلکه تبلیغات به ظاهر مدعیان آزادی‌بیان نیز آن‌ها را استورتر از همیشه به میدان می‌کشاند.

امروز مردم تکلیفی که به گردن داشتند را به بهترین نحو ادا کردند و از این ساعت این منتخبان‌اند و ۴ سال وکالت مردم…

کد خبر 732067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.