انصراف ۳۲۰ داوطلب انتخابات از دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: تا روز چهارشنبه نهم اسفند تعداد ۳۲۰ نفر داوطلب انتخابات مجلس انصراف دادند که بیشترین آن‌ها مربوط به دو حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، اسماعیل قزل سفلی امروز _پنجشنبه، دهم اسفند_ در نشست خبری خود با خبرنگاران در تشریح آخرین فرآیند برگزاری انتخابات در استان فارس، اظهار کرد: صبح جمعه یازدهم اسفند در ۳ هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در قالب ۲۵۰۵ شعبه ثابت و ۱۰۰۹ شعبه سیار اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تمام ملزومات انتخابات اعم از تعرفه، دستگاه‌های احراز هویت برای شعبات اخذ رأی تا عصر امروز انتقال پیدا خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اضافه کرد: برابر برنامه‌ریزی انجام شده در ساعت ۶ صبح عوامل برگزارکننده باید در شعب حضور داشته باشند و رأس ساعت ۸ صبح فرآیند اخذ رأی آغاز خواهد شد.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: تعداد ۹ شعبه سیار خارج از پوشش مخابراتی پیش‌بینی شده است تا به صورت آنلاین فرآیند اخذ آرا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌های فنی برای انتخابات فراهم شده است، ادامه داد: تمام آموزش‌های لازم برای فرمانداران، هیئت بازرسی، کاربران شعب و نمایندگان فرماندار از آموزش‌ها بهره برده‌اند تا فرآیند رأی‌گیری به خوبی انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس تصریح کرد: در استان فارس ۸۷ هزار و ۲۰۵ نفر عوامل اجرای انتخابات و در بخش تأمین امنیت ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی پیش‌بینی شده است.

قزل سفلی افزود: در حوزه سلامت انتخابات تلاش شده است، در حوزه اجرا هیچ گونه حق جانبداری از فرد یا گروهی از سوی مسئولان و مدیران وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: در حوزه رقابت انتخابات بر اساس گزارشات میدانی ارسال شده به ستاد، در ۱۵ حوزه انتخابیه رقابت‌های جدی شکل گرفته است و شور و نشاط خوبی ایجاد شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس تصریح کرد: در حوزه مشارکت بر اساس گزارشات میدانی و افکارسنجی مشارکت بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

قزل سفلی خاطر نشان کرد: تعداد واجدین شرایط رأی‌دهنده در انتخابات در سطح استان فارس بیش از ۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۲۲ نفر است که ۱۷۸ هزار نفر رأی اولی هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که در روز یازدهم اسفند شاهد حضور با شکوه مردم در انتخابات باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس تصریح کرد: در آخرین آمار صلاحیت تعداد ۸۸۸ نفر تأیید شدند و در جا به جایی حوزه انتخابیه از استان فارس ۲۷ نفر به سایر استان‌ها رفته‌اند و ۲۶ نامزد به فارس آمده‌اند.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: تا روز گذشته تعداد ۳۲۰ نفر داوطلب انصراف دادند که بیشترین تعداد مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان بوده است و کمترین انصراف مربوط به شهرستان‌های سپیدان و بیضا و پس از آن مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد با ۹ نفر داوطلب بوده است.

کد خبر 731909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.