ارتفاع بارش در شارک از توابع قصرقند به ۵۹ میلی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ۳۹ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد که از شارک ۵۹، توتان ۵۰.۵، نگور ۴۷، زاهدان ۴.۲، خاش ۳.۴، میلی متر باران گزارش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان محسن حیدری اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی جدید تا صبح جمعه در سطح استان افزایش ابر، بارش باران، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ، تندباد لحظه‌ای، کاهش موقتی و محسوس دما و ارتفاعات نیمه شمالی بارش برف و پدیده مه انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در نیمه جنوبی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده و در بعضی ساعات رگبار شدید باران و رعدوبرق در این نواحی رخ خواهد داد به طوری که سیلاب شهری و روستایی و طغیان رودخانه‌ها، خسارت به محصولات کشاورزی، وقوع صاعقه، سرریز شدن بیشتر سدها، تشدید خسارت به تأسیسات و زیرساخت‌ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: بر روی دریا تا پایان هفته رگبار شدید و رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای تا صبح جمعه، از صبح جمعه تا ظهر شنبه وزش بادهای شمالی تا حدود ۶۰ کیلومتر بر ساعت و مواج شدن دریا به ویژه در مناطق غربی و افزایش ارتفاع امواج در ساحل تا ۲ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ و نیم متر پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: از پنجشنبه تا شنبه در اکثر نقاط استان وزش باد نسبتاً شدید تا شدید گاهی همراه با گردوخاک انتظار می‌رود.

حیدری با تاکید بر محافظت از محصولات کشاورزی توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها در زمان بارندگی خودداری و در ترددهای دریایی نیز احتیاط شود، همچنین علاوه بر مدیریت سدها، برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 731787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.